Annons

Nikon D 100

Produkter
(logga in för att koppla)
Beror på vad han begär.....och skicket.... Det är ju ingen dålig kamera och du batalar kanske en tredjedel för den jämfört med D200.
 
Ja, kolla skicket. Hur ser den ut, hur mycket har den gått, är den servad osv. Hur mycket ska grannen ha?
Jag kör fortfarande D100, kanske byter till D200 framåt sommaren. D100 är en bra kamera som inte krånglar mycket.
 
ca 6000kr för huset, han har inte plåtat mycket med den och har beställt en D200 därför säljer han D100an.
Servad vet jag ej men ska kolla
 
Då kan jag tipsa dig om att expert polyfoto ( i borlänge finns länk här på fotosidan) har en till salu för 5900:- står om den "Fin i kartong". Då får du ju också garanti antar jag.
 
Tror det är utan, titta på deras hemsida. Varit och tittat på den, ser fin ut. Men jag är inte intreserad av den, kör minolta 7d.
 
Utan vertikalgrepp.men med allt + kartong förmodar jag, han är nogran tror jag.
Exakt vad menar du med servad?
 
pelleost skrev:
Utan vertikalgrepp.men med allt + kartong förmodar jag, han är nogran tror jag.
Exakt vad menar du med servad?
6000:- är för mycket tycker jag, även om den är välskött.

Visserligen betalar det sig sämre att byta in sina grejer i butik än att sälja privat, men en hint är att Scandinavian Photo betalar 2000:- för en D100 med vertikalgrepp i inbyte.

Servad; jag har två D100, varav den ena just nu är på Nikon och de går genom den. Kollar slutaren, alla kontakter, limmar fast allt löst gummi....det är det värt, eftersom jag tänker köra dem ett tag till och satsar på ny optik istället för en D200.
 
Instämmer med föregående talare. 6000 är för mycket för slö skrivhastighet och en liten buffer.

Nu vet jag iofs inte vad du har tänkt fota, sålänge det inte är sport eller sekvens borde det fungera hyggligt.
 
För dyrt

Jag köpte en begagnad häromdan. Kanonskick och med ett 28-80 ED och en SB-80 och ett 512Mb minneskort för 4500kr. Med kartong, originalkvitto och alla papper sladdar och sånt.

Det var visserligen extremt billigt men så mycket för huset låter mycket. Den går ju att jämför med D70n i mycket och den kostar ju inte så mycket mer än så ny. Visserligen ville du inte ha en sån men det är ju en fingervisning om vart priset borde hamna tycker jag.

Vänta lite och titta runt. Det finns en del på blockt och dyligt så ha lite is i magen.
 
Re: För dyrt

Vänta lite och titta runt. Det finns en del på blockt och dyligt så ha lite is i magen. [/B]



Sant, tror att det finns en hel del D100:ägare som säljer sin kamera när de ska byta upp sig till D200. (Om dem inte redan har bytt till kanske D2x)

D1x tror jag du kan se som ett alternativ till D100. Även dessa ägare borde lockas av D200 i dessa tider.

Själv står jag i valet och kvalet med en D1 som jag är väldigt nöjd med. Enda kruxet är upplösningen som inte alltid räcker till riktigt.

Jag kan tänka mig en D1x om priset är rätt. Men inser samtidigt att D200 antagligen är det är det bästa valet.
 
Har ej kunnat följa med era åsikter. haft nöjet att åka utför under en vecka.
Men ett stort tack för era komentarer.
I ärlighetens namn så gör detta mig lite förvirrad i hur ajg ska göra men ni har rätt så jag går på era tankar.
Tack änu en gång för hjälpen.
MVH
Per
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.