Annons

nikon, canon, pentax... blir nog tokig snart!!

Produkter
(logga in för att koppla)
D40 är inget dåligt köp. Men man bör vara medveten om att det är AF-S objektiv som gäller om man vill ha AF. Annars är D40 en trevlig skapelse, som trots sitt lilla format ändå är ganska bekväm i handen. Men jag saknar den främre inmatningsratten. Jag lyckas hela tiden att stänga av kameran istället ;)
 
Re: autofokus.

oskda skrev:
Har nu kännt på en d50. känns mkt bra! men har hört att den har en konstig autofokus? ngn som vet vad problemet är? om problemet finnes?.. förmodligen petiteser?..

Sugen på att känna på en d80 också men plånkan säger nog att man ska låta bli....:)

Ja, passa dig för att känna på D80.

Jag gick i den fällan, så nu är jag ägare till en sådan. Det var inte riktigt meningen.

Helnöjd.

Hälsningar

Hasse
 
batterigrepp?

Ngn som vet om det finns eller kommer att komma batterigrepp till d40? Hähnel eller canon tex?

Känns som det är ett måste för att den ska sitta bra i handen.

Klämde på eos 400d igår.. känns bra den åxå..

beslutsångest!!

Hittade en bra lista på objektiv till nikon d40 igår finns ju betydligt fler möjligheter med af än vad man fått skenet av.
 
Kan tycka att d40 är instegsmodellen som kanske gör den lite mindre kompatibel med alla objektiv på marknaden, både nya och begagnade pga avsaknaden av motor i huset. Men detta har påpekats tidigare i tråden. (har lite för liten kunskap om objektiven till nikon vad det gäller det)

Det kommer nog inget batterigrepp till D40 då den ska vara just liten.´
Sen är frågan om man verkligen behöver batterigrepp till nikon kameror pga batteritiderna är generellt mycket bra. Då är det ergonomin det hänger på. Hur mycket kostar ergonomin på en kamera ? Till pentax ca 1700kr för batterigrepp. Så dyr var knappt kontorsstolen jag sitter i. O sitter gör jag betydligt mer än fotar.
Men det är ett trevligt tillbehör som förmodligen har samma effekt som kaffe. Har du en gång fastnat... :)

Patrik Phil är inne på något redan tidigt i tråden och även Jesper i andra trådar. Vilken kamera du än köper så kommer du att bli nöjd.
Alla märken har sina modeller i olika klasser och passande optik till dessa klasser.
Jag har nog aldrig tänkt att den där bilden jag tog den hade blivit bättre med nikonhuset.
Tror inte heller att någon tillverkare har gjort en kamera medvetet dålig.

Själv kommer jag att köra med mycket manuella objektiv o kämpa på där, pga deras skärpa o billiga beg.pris. SÅ det blir pentax för min del. Annars har jag sneglat på Nikon D70S som fortfarande är en mycket bra kamera med framför allt en skarpt o bra kitobjektiv i mellanklassen som har ett förnuftigt kampanjpris.
Lycka till
 
SMC-FA 77 f/1,8 Limited

Jag hade valt en Pentax-kamera därför att 77/1,8 finns.

Varje tillverkare har sina egna unika objektiv.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.