mt4base
Medlem
Har letat efter en beg Nikon D70 sedan ett tag tillbaks men jag måste säga att marknaden för D70 verkar likvärdig med den hysteriska bostadsmarknaden. Många begär ju samma eller MER för 6mån beg kameror än vad de kostar nya (ja nästan iaf). Vissa av de D70 som kommer ut på blocket eller annonsdirekt försvinner ju för tusan på DAGEN de kommer ut. Självklart inser jag att värdet på beg marknaden beror på att tillgången är dålig (folk köper väl och behåller sina kameror) men normalt sett med hemelektronik tappar det ju 40-60% av sitt värde innan man hunnit få ur dem ur förpackningen.
Vet inte vad ett rimligt beg pris är för en D70 kan vara. De jag tittat på är D70 med kitobjektiv 18-70 som är ett halvår till ett år gammalt i bra skick med minneskort på runt 512mb. Nytt bör det idag kosta strax över 10 tusen. Jag har varit beredd att betala 6-7 tusen men många begär och FÅR betydligt mer än så och det förvånar mig i dessa dagar när utbudet på det mesta är överdådigt i det mesta, möjligen Nikon D70 som undantag då.
Nåja, får väl fortsätta att jaga kamera, Anledningen till att jag just vill ha en D70 är att jag har tillgång till rätt bra objektiv men vill gärna även ha kitobjektivet då det sägs vara bra.
Lufta gärna era åsikter i ämnet.
Mvh
Mattias
Vet inte vad ett rimligt beg pris är för en D70 kan vara. De jag tittat på är D70 med kitobjektiv 18-70 som är ett halvår till ett år gammalt i bra skick med minneskort på runt 512mb. Nytt bör det idag kosta strax över 10 tusen. Jag har varit beredd att betala 6-7 tusen men många begär och FÅR betydligt mer än så och det förvånar mig i dessa dagar när utbudet på det mesta är överdådigt i det mesta, möjligen Nikon D70 som undantag då.
Nåja, får väl fortsätta att jaga kamera, Anledningen till att jag just vill ha en D70 är att jag har tillgång till rätt bra objektiv men vill gärna även ha kitobjektivet då det sägs vara bra.
Lufta gärna era åsikter i ämnet.
Mvh
Mattias