-big kahuna-
Aktiv medlem
Hej,
vilket av dessa objektiv är igentligen optiskt bäst? HUr är skillnaden på hastighet i AF?
Fredrik
vilket av dessa objektiv är igentligen optiskt bäst? HUr är skillnaden på hastighet i AF?
Fredrik
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hej,
Fredrik
Hej,
Fredrik
Om jag är intresserad av 80-200, kapar tråden lite...vart finns det då och hur vill du ha betalt?
Är det stor skillnad mellan 70-200 och 80-200 f.2.8?
Nej rent optiskt är de rätt likvärdiga. Tror dock att 80-200 2,8 af-s vignetterar mer än 70-200. Är gluggen i bra skick så är 6500 kr billigt, om det är en af-s vi pratar om. Utan tyst motor är inte priset något kap.
Okej, vi får hoppas på det bästa, annars vet ni någon som säljer något av dessa objektiv? Söker det för att kunna fota någolunda ljusa bilder i mörka ridhus
Om 70-200/4 VR passar i budgeten borde en begavnad 70-200/2,8 VR1 också göra det! En 80-200/2,8 utan VR skulle jag inte ge några större slantar för med tanke på de moderna varianterna.
Blir nog ett nytt Tamron 70-200mm macro versionen, har inte råd med det senaste som ligger mellan 14-15k...
Vet ni hur CDON är med leverans av kameragrejer?
http://cdon.se/hemelektronik/tamron_af_di_70-200/_2,8_for_nikon-18788661
Funkar väl till min D7000?
Förstår inte hur du kan välja en Tamron 70-200 den äldre versionen när du har ett rebjudande på 6500 kr för 80-200 af-s. Nikongluggens af är överlägsen plus att den sannolikt är skarpare
Beror på i vilket skick den är i...Men om den är i bra skick och allt så köper jag ju 80-200...Men det blir ett Tamron annars. Och vad jag förstår är Skärpan på Tamronet inte så dålig som det låter på dig...
Jag har inte skrivit att skärpan är dålig, eller ens antytt att så är fallet. Skrev att Nikongluggen sannolikt är skarpare. Men af lär vara mycket sämre med Tamronen och i skum belysning kommer du högst troligt bli irriterad över resultatet. Nikons 80 och 70-200 2,8 med af-s har alla fantastiskt bra af.
Jag håller med Paul! Eller titta ännu hellre på en 70-200 VR1 för några kronor till.
Objektivet du tittar på må vara fabriksnytt, men det är av en gammal budgetkonstruktion.
Okej, jag har inte nämnt det men vikten spelar stor roll för mig. Jag är en liten (klen?) tjej på 140cm över marken. Så ett för tungt objektiv är kanske inget för mig...Men det hade varit något med 70-200 VR1...Fast jag kanske bara är kinkig när det gäller vikten?
Då är det 70-200 4,0 som gäller. Halva vikten jämfört med 2,8
Fast då är min undran hur 70-200 4.0 är inomhus i dåliga ljusförhållanden?
Har inte riktigt kollat priset då jag tror det kan bli för mörkt om jag ska fota hästar då jag inte kan använda blixt...