Annons

Nikon 80-400 Vr jämfört en Sigma 50-500

Produkter
(logga in för att koppla)
Jojo AFs ær nog i den priklassen. Men om du kikar efter versonen efter MF objektiven så ær de ALDRIG såå dyra som øver 20 tusen. Snarare nærmare 10 strecket i bra skick.

Hær har du en bild som tydligen ær fotad med 50-500, ser bra ut:) http://www.fotosidan.se/pools/view/10/538859.htm

Men vill man uppnå en krispigare kontrat och skærpa så hade jag sparat mig till ett fast tele. Behøver inte vara så fasligt dyrt, om man hittar rætt.

Jag tror nog inte att AF,en i zoomen ær ett dugg bættre æn 300 AF + converter.. men det ær ju vad jAg tror:)

Mvh Niclas,

Ok, tack för råden. Jag ska leta efter en 300/2.8 af. Jag lägger väll zoomen åt sidan ett tag :)

Trots allt så behöver jag inte optiken förrän framåt april, då fågellivet återkommer.

Mycket beror på dina krav. Låt inte oss sæga att zoom inte ær ngt som passar dig.

Kolla ebay och værdera att køpa på distans osett. Många kronor att spara samt att det dyker upp långt fler alternativ.

Mvh Niclas,

Hihi, ær bara tvungen att lægga in ett femte inlæg på rad:) (*LER*)!

Det ær ju en stor førdel med Nikon eftersom man har fler alternativ nær det kommer till objektiv, om man inte vill anvænda adapter såklart.

Skamligt så många Canon FD(n) som ær ute och går i garderober.. då de inte kan anvændas på nyare hus...

Jag hade inte kænnt mig så enormt begrænsad med endast MF..

MVH Niclas,

300 var sålt. Ett alternativ som jag redan tagit upp är ett Canon hus, 350D och 300/4 IS. 1350:- i cashback.

Det skadar aldrig att lägga äggen i fler korgar. Fast det är ont om beggade 350d.

Senast ändrad:
Själv kommer jag köpa Sigmas 100-300/f4 + 1.4 konverter, då får man ett mycket bra objektiv för pengarna, samt ett stort arbetsområde.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto