Annons

nikon 80-200 snabbt svar tack :)

Produkter
(logga in för att koppla)

HBKbruden

Aktiv medlem
Någon som vet var ett nikon af-s 80-200 f2.8 ED IF i nyskick kan ligga på för pris..

Kan 11500 vara rimligt? begangnat men använt endast 5 ggr..
 
Tycker spontant att det låter mycket. Det är väl ungefär vad man borde betala för ett beg 70-200/2.8 VR.
 
Personligen tycker jag det är ett överpris. Optiskt är det likvärdigt Nikon 70-200mm med VR men jag skulle aldrig hosta upp så mycket för ett sådant objektiv. Visstm det är en kanonglugg men man kommer för nära en 70-3200 med VR. Har sett 80-200mm AF-S gå för 7-9kkr, beroende på skick. Man brukar kunna få loss ett 70-200 med VR för 11-13kkr, att då betala 11500kr för en äldre pjäs känns dumt. Tycker jag :)
Om AF-hastigheten är viktig så är det ju ett bra alternativ men för betydligt mycket mindre har du Sigmas 70-200mm som också ger snabb AF. Är INTE AF så himla viktigt så finns ju Nikon tidigare 80-200mm (två-ringars, men ej AF-S) som också är kanonbra och brukar kunna gå att köpa för 5-7kkr. Även Tamron är ju ett alternativ som redan vid nypris ger dig pengar över till annat :)
 
Personligen tycker jag det är ett överpris. Optiskt är det likvärdigt Nikon 70-200mm med VR men jag skulle aldrig hosta upp så mycket för ett sådant objektiv. Visstm det är en kanonglugg men man kommer för nära en 70-3200 med VR. Har sett 80-200mm AF-S gå för 7-9kkr, beroende på skick. Man brukar kunna få loss ett 70-200 med VR för 11-13kkr, att då betala 11500kr för en äldre pjäs känns dumt. Tycker jag :)

okej, tack för svar. dessvärre har jag inte hittat något 70-200 för det priset även om jag önskat. Jo dem brukar ligga på det, men inte nyskick..
detta är fan så svårt:p
 
Okej, nypris i usa på linsen kostar 1900 dollar..

70-200 kostar 1900 dollar i USA, det är kanske det du menar?

80-200/2.8 AF-S tillverkas inte längre och har inte gjorts sedan 2004. Jag köpte ett AF förra året nytt från USA och inte lyckades jag hitta ett enda ställe som sålde nya AF-S. Var finns det?

Tycker också att 11500 kr är i överkant för ett objektiv som är minst 5 år gammalt.
 
det har du rätt i men jag har inte lyckats sänka mer än till 14000 tyvärr :( vad kan ni tänka er ge för 80-200 då?

Det är ju höst personligt vad man är villig att betala för en glugg. Jag tror dock inte att man bör ge mer än 10000kr, trots att den är i perfekt skick. Från 7000 upp till 10000, är min gissning, allt beroende på skicket förståss.
 
Jag ångrar mig inte

Objektivet är mitt, kanske för dyrt men vilken känsla... jag har nog blivit lite kär :) Nu ska här fotas :) Jag valde utan VR, alltså inte 70-200 då jag hört att många sportfotografer tycker det ställer till sig via rörelsefoto. Hoppas jag tog rätt beslut, känns så nu när jag håller juvelen i min hand.
 
Jag valde utan VR, alltså inte 70-200 då jag hört att många sportfotografer tycker det ställer till sig via rörelsefoto.
Först å främst grattis till ett fint objektiv.

Är ju bara stänga av VR om det skulle störa för en viss situvation, sedan är det ovärderligt i andra.
 
Någon som vet var ett nikon af-s 80-200 f2.8 ED IF i nyskick kan ligga på för pris..

Kan 11500 vara rimligt? begangnat men använt endast 5 ggr..

Nja, låter inte rimligt i mina öron.

Jag gav 7800 för mitt och då var det ändå lite smårepor och liknande på sina ställen.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.