ANNONS
Annons

Nikon 70-200 VRII

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja, jag lider verkligen med Er stackare som tvingas leva med den gamla 70-200;an. Jag fattar bara inte hur man står ut....det blir ju inga bilder alls. Jag drar mig till minnes alla de dåliga recentioner den har fått och hur missnöjda alla var med den. Nej, kommer inte Era objektiv snart får ni gå till doktorn och få något lugnande;-)
JB
 
Har en fråga jag inte hittar svaret på någonstans, är det två folusringar eller vad har den främre ringen för funktion?
 
en bakre är zoom, mitten är fokus och främre är grepp. ( Går ej att vrida på.)

Om man tar i så ... :)

Mer seriöst: Lite beroende på hur man håller objektivet kan det ibland vara smidigt att så att säga "ta spjärn" med fingrarna mot den fasta ringen när man fokuserar manuellt och vill få lite bättre styrsel på den rörelsen.
 
Jag köpte en ny på Mediamarkt Norrköping, igår. Tror dock de bara hade den, förutom visningsexet. En sanslöst bra glugg. Snabbtestade Vr-funktionen idag. Fullt möjligt att få till skarpa bilder på 1/8 200 mm. Testade inte 1/4 men det går nog också. På min D3:as yttersta focuspunkt som inte ligger ända ut i kanten, men ändå rejält från mitten, var den knivskarp på full öppning. Finns pengarna, så tveka inte. Den är värd att vänta på.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.