Annons

Nikon 70-200 VRII

Produkter
(logga in för att koppla)

Lars.F

Aktiv medlem
Har Nikon slutat tillverka den här gluggen? Nästan ingen affär har den på lager!
Är det nån som har information?
 
Tänkte samma sak, har en beställning hos Cyberphoto som inte har en aning om när dom får in nya heller.
Verkar vara en populär glugg.
 
När jag köpte min på Scandinavian Photo för cirka en månad sen sade de att de hade de sista tolv i Sverige, och att de räknade med att få flera i slutet på Juni.

Den som väntar på nåt gott väntar alltid för länge, eller hur det nu var.... så det är väl bara att vänta
 
Juni!?
Det finns ju gränser även för i-landsproblem ;) Men vad kan man göra när det inte finns några alternativ.
 
Har hört att det är/har varit strejk på fabriken i Thailand. Tillsammans med sämre transporter i dessa ask-tider så är/har väl tillgången varit kass. Enda sättet är nog att ha kontinuerlig kontakt med någon återförsäljare om du vill vara up-to-date...
 
De har problem att leverera både från asien till europa och inom europa samt att efterfrågan är större än tillgången. Dessutom ligger Sverige långt ner på näringskedjan...

Jag minns 18-200 VR som folk väntade över ett år på...hehe...
 
De har problem att leverera både från asien till europa och inom europa samt att efterfrågan är större än tillgången. Dessutom ligger Sverige långt ner på näringskedjan...

Jag minns 18-200 VR som folk väntade över ett år på...hehe...
Nu tar vi det lugnt här, ett år har jag inte lust att vänta ;)

Kom fram till Cyberphoto och det verkar som om Nikon (och andra tillverkare) fortfarande skyller på att askan skapat en leveranspropp.
 
Nu tar vi det lugnt här, ett år har jag inte lust att vänta ;)

Kom fram till Cyberphoto och det verkar som om Nikon (och andra tillverkare) fortfarande skyller på att askan skapat en leveranspropp.

Jag tror inte askan stoppat i sig så mycket men vet att flera flygfraktbolag höjt sina priser något enormt då det står pallvis med grejer överallt och väntar. Så den som väntar sparar lite pengar...
 
De har problem att leverera både från asien till europa och inom europa samt att efterfrågan är större än tillgången. Dessutom ligger Sverige långt ner på näringskedjan...

Jag minns 18-200 VR som folk väntade över ett år på...hehe...

Här finns den för motsvarande SEK17612.

http://www.digifuchs.ch/index.php?advised_product=7670

18-200 VR väntade jag på så länge att jag nästan glömt bort att jag beställt och betalat det när det väl damp ner i brevlådan.

/Karl
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.