Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon 600 vs K-3

Produkter
(logga in för att koppla)
Dags för Pent... Ricoh att börja med lite smart marknadsföring också känns det som, dom gör mycket rätt (om än för sakta i många fall) men säljer dom? Inget vidare vad jag vet, men jag har inte sett några försäljningssiffror, så jag kanske har fel på den punkten.

Med tanke på att ingen av bilderna var tagna i svagt ljus är det väl inte direkt förvånande att en 24MPixel kamera utan antialiasing filter (K-3) blir bättre än från en med filter (D600). Vid svagt ljus är det rimligt att anta att Nikon fördel av större sensor gjort sig gällande i form av mindre brus.

Har testat K-3 den var inte rolig i dåligt ljus, en ersättare är på G (med SONY A77 II sensor eller kanske Samsungs bakbelysta 28mp?) En vassare autofokus med minst 50 punkter vore mycket önskvärt, det är PENTAX stora minus....................................Annars jäkligt välbyggda kameror!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar