Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon 18-200 när ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Johan67

Aktiv medlem
OK, nu har jag beställt grisen i säcken Nikons 18-200 VR. Jag beställde den via Dustin men har ingen aning om när den levereras, någon som har känt på gluggen och/ eller vet när den skall finnas i handeln.....grymt sugen
 
Johan, den kommer, den kommer...försök behålla lugnet. Den bör vara ute i handeln innan jul. Själv skulle jag dock satsat på en ljusstarkare och något mer stabil lins. Men lycka till med din 18-200 VR!
 
LHD skrev:
Johan, den kommer, den kommer...försök behålla lugnet. Den bör vara ute i handeln innan jul. Själv skulle jag dock satsat på en ljusstarkare och något mer stabil lins. Men lycka till med din 18-200 VR!

Jo men som allt i allo optik tillsammans med en del fasta borde den väl vara OK. Jag har idag en fast 50 mm 1.8 och en fast 180 2.8. Planerar att sälja av 18-35, 28-105 samt 70-300 vilka får ersättas av 18-200. På sikt skulle jag även vilja ha en vidvinkelzoom (funderat på Tokina)

Johan
 
Inte alls speciellt dum!

Det lilla jag har känt på 18-200 så behöver du inte bekymra dig. Den känns jävligt fin. Som sagt, en grymt bra allroundglugg. Sopar ju mattan med min Sigma 18-200 så det bara ryker om det :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.