Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon 17-35 2,8

Produkter
(logga in för att koppla)

Jayk

Aktiv medlem
Funderar på att köpa en begagnat Nikon 17-35 (ca. 3 år, men nästan oanvänd).

Skulle behöva lite tips rörande bedömningen av denna glugg. Någon som vet om där har förekommit flera utgåvor av denna modell och isåfall vilka skillnader som finns däremellan / vilken ev. utgåva som är att föredra.

Andra tips kring vad man bör vara noga med att kontrollera kring denna glugg innan man slår till, mottas mycket tacksamt.

/ Jayk

Björn Rörslett: "this is an awesome lens"

Det är ett kanonobjektiv, Björn Rörslett skriver så här.

Tror det bara funnits i ett utförande (obs, jag tror, vet inte bestämt).

Jag har läst att vissa objektiv har haft problem med AF motorn, men jag vet inte om det är fixat på dom nya modellerna.

Sen verkar kvaliten vara väldigt ojämn på dom också, Björn provade väl en 7-8 stycken innan han blev nöjd.

Köpte en begagnad 17-35/2,8 i nyskick för ett år sedan. Kanske 3 år gammalt.Det är nog det skarpaste objektivet jag äger, mycket fin kvalitet. Inga problem med autofokusen. Har jobbat en del med canons motsvarighet som inte alls verkar ha samma höga kvalitet där problem med ojämn skärpa ofta förekommit.

Inget att fundera på, instämmer att det är ett kanonobjektiv, köp!

Mysko test av en 17-35:a. Antingen har ha fått nån riktigt dålig kopia eller så är det nåt fel med hans AF.
17-35:a använder många canon ägare på sina FF kameror just för att den är skarp i hörnen.
Jag har haft 2st av den gluggen och båda har varit mycket skarpa.

Rockwell är inte den mest säkra källan om vi säger så.

17-35 är ett bra objektiv, men om man bara kör digitalt o inte har något jätte behov av 2.8 så kan ja rekomendera kitgluggen 18-70 som har nästan jämbördig prestandard.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto