Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Ni som köpt D70, vad tycker ni?
- Trådstartare salander
- Start datum
FredrikB
Aktiv medlem
NixXxoN skrev:
Funkar 18-70 objektivet till analoga kameror eller blir det syntax error?
En som funderar på en D70!
Nix, det skall tydligen bara fungera på digitalarna, läste jag någonstans...
NixXxoN skrev:
Funkar 18-70 objektivet till analoga kameror eller blir det syntax error?
Det funkar rent elektroniskt vad jag förstår, och du får ju en bredare bildvinkel med den analoga kameran - men då objektivet är byggt med brännviddsförlängningen i åtanke kan du ge dig på att det inte alls blir bra ute i kanterna. Det kan finnas allsköns förvrängning, vignettering eller helt svart i hörnen då man inte designat för att det området ens skall vara med på bilden.
Jag såg en analog bild tagen med 12-24 DX - den var rund som på en fisheye-bild.
Så, ja i nödfall kan man ju använde det analogt också men räkna med att beskära alla bilderna till området som motsvarar 1.5x brännvidden.
Linkan
Aktiv medlem
vinjettering
kan bekräfta att kitoptiken (18-70) vinjetterar ordentligt när det sitter på en analog kamera. Provade med en f100 på butiken och det var som att titta i ett nyckelhål över hela brännvidden :-( så den funkar inget vidare... Funderar på Tokina 19-35 istället som fått bra kritik med tanke på det låga priset. Ska tom "spöa" tamron 17-35 2,8-4 enligt cyberphoto.
kan bekräfta att kitoptiken (18-70) vinjetterar ordentligt när det sitter på en analog kamera. Provade med en f100 på butiken och det var som att titta i ett nyckelhål över hela brännvidden :-( så den funkar inget vidare... Funderar på Tokina 19-35 istället som fått bra kritik med tanke på det låga priset. Ska tom "spöa" tamron 17-35 2,8-4 enligt cyberphoto.
niklasl
Aktiv medlem
Re: vinjettering
Till och med? ;-)Linkan skrev:
Ska tom "spöa" tamron 17-35 2,8-4 enligt cyberphoto.
niklasl
Aktiv medlem
http://www.fotosidan.se/forum/showt...=17269&perpage=15&highlight=1735&pagenumber=5Linkan skrev:
nja ok då blev lite fel där men jag hade iaf hört gott om den oxå...