Annons

Ni som handlat av scandinavian senaste..

Produkter
(logga in för att koppla)

lottawe

Aktiv medlem
..dagarna/veckan, hur lång har leveranstiden varit?

Börjar bli orolig för en order lagd 9/3 med status "klar att packas" sedan i går morse som jag måste ha denna veckan, men kanske är oron överdriven? Brukar den statusen vara mer än en dag?

Jag har inte handlat annat än i butiken det senaste, men ring dem i morgon bitti vetja. Jag har alltid blivit väl bemött av dem.

/Andreas

Ringde i eftermiddags redan och hoppades därmed se ändrad status vid detta laget men får väl försöka komma åt att ringa en gång till imorgon. Funderade mest nu på om jag bör nosa upp en annan butik redan nu för att vara säker på att få till fredag. Och om andra hade erfarenheter av senaste veckans packningar..

(Jag är också alltid helnöjd med Scandinavian förr. Vet därför inte vem annan jag skulle välja nu om någon..)

lottawe skrev:
..dagarna/veckan, hur lång har leveranstiden varit?

Har dom bara sakerna hemma borde det väl inte vara några problem.

Min förra beställning (tele, filter, monopod och ryggsäck) tog 11 veckor.

Min nuvarande beställning (stativ, kulled, kameraplatta, blixt, bouncer, vidvinkelobj och filter) lever fortfarande efter 17 veckor.

Leif

Min kompis avbokade sin order

Han beställde en Nikon D80 med 18-200 objektiv. De gav en leveranstid på 6 veckor. Efter 3-4 veckor kunde de fortfarande inte ge någon info när kameran skulle komma, så han avbokade ordern, och hittade den någon annanstans som kunde leverera på några dagar.

Jag ska hämta mitt paket i morgon. Beställde bara sånt som fanns i lager (ett objektiv+filter) och förväntade mig därför att få det levererat direkt, men det tog ändå några dagar.. Andra samtalet var ordern packad i samma stund jag slog numret.

Och även om Scandinavian dröjde lite längre än jag ville denna gången har jag så många bra erfarenheter av dem tidigare att jag kallar mig nöjd kund ändå. Även de kanske är underbemannade eller nåt vissa dagar? Som så många andra..

Nu är jag skitglad att få det innan helgen iaf:)

Beställde igår kväll och idag var det skickat på eftermiddagen. Bara att se om posten gör sitt jobb nu då.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar