Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Ni som fakturerar....
- Trådstartare Melmis
- Start datum
Flash Gordon
Aktiv medlem
Nu råkar jag också vara också IT-konsult som ändå måste hålla reda på tid och utlägg.
Så både för mina normala verksamhet som drar in de stora pengarna så använder jag även för mina foto uppdrag en programvara som heter Billing. Nu råkar jag köra Mac men jag tror den även finns till Windows.
Dessutom finns det en app till iPhonesom kan vara käck att använda när man är på resa.
Här kan man registrera tid och material mm. Sedan är det inte särskilt svårt att ändra deras mallar till en egen.
Så både för mina normala verksamhet som drar in de stora pengarna så använder jag även för mina foto uppdrag en programvara som heter Billing. Nu råkar jag köra Mac men jag tror den även finns till Windows.
Dessutom finns det en app till iPhonesom kan vara käck att använda när man är på resa.
Här kan man registrera tid och material mm. Sedan är det inte särskilt svårt att ändra deras mallar till en egen.
Jan Emanuelsson
Aktiv medlem
Min mall fick jag av min revisor.
Ett enkelt Excel-ark som är lätt att fylla i.
En flik med instruktioner och en med faktura resp kreditfaktura.
http://www.je-photo.se/Fakturamall.xls
Ett enkelt Excel-ark som är lätt att fylla i.
En flik med instruktioner och en med faktura resp kreditfaktura.
http://www.je-photo.se/Fakturamall.xls
Henry Fredrikson
Avslutat medlemskap
Använder Du office paketet finns det dels inbyggda mallar och sedan finns det mängder av mallar på nätet till Word.
Själv började jag med att köpa standard förtyckta fakturablanketter som jag skrev egen logga på i laser. Nu mera använder jag en fakturablankett som jag lät trycka på ett litet lokalt tryckeri. Men för den som just börjar fakturera är väl en mall och en laserskrivare det bästa. Bläck brukar kunderna inte gilla eftersom vatten kan få bläcket att flyta ut.
Själv började jag med att köpa standard förtyckta fakturablanketter som jag skrev egen logga på i laser. Nu mera använder jag en fakturablankett som jag lät trycka på ett litet lokalt tryckeri. Men för den som just börjar fakturera är väl en mall och en laserskrivare det bästa. Bläck brukar kunderna inte gilla eftersom vatten kan få bläcket att flyta ut.
Taz_1999
Aktiv medlem
På min webbsite Bokföra moms - Fakturamall så kan du dels hitta en fakturamall i Excel (nedladdad 9646 gånger just nu) och dels en artikel om vad en faktura skall innehålla enligt lagar, förordningar och sunt förnuft.
Fakturamall i Excel (mallen): Lösningar > Faktureringsmall > Röd länk i bärjan på sidan.
Vad skall en faktura innehålla (artikel): Guiden > Så här funkar det med... > Fakturor
Att jag inte länkar direkt beror på att jag strax skall göra om siten och då ändras alla länkar.
Fakturamall i Excel (mallen): Lösningar > Faktureringsmall > Röd länk i bärjan på sidan.
Vad skall en faktura innehålla (artikel): Guiden > Så här funkar det med... > Fakturor
Att jag inte länkar direkt beror på att jag strax skall göra om siten och då ändras alla länkar.