Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ni som fakturerar....

Produkter
(logga in för att koppla)

Melmis

Aktiv medlem
Hur har ni gjort för att göra själva faktureringsmallen?
Har ni gjort den själva eller har ni tagit hjälp?

Någon som vill visa ett exempel?

Nu råkar jag också vara också IT-konsult som ändå måste hålla reda på tid och utlägg.
Så både för mina normala verksamhet som drar in de stora pengarna så använder jag även för mina foto uppdrag en programvara som heter Billing. Nu råkar jag köra Mac men jag tror den även finns till Windows.
Dessutom finns det en app till iPhonesom kan vara käck att använda när man är på resa.
Här kan man registrera tid och material mm. Sedan är det inte särskilt svårt att ändra deras mallar till en egen.

Gjort själv i XL. Har bara en handfull fakturor varje månad, så detta duger. Annars finns det många program att köpa runt 1 000-lappen eller köpa tjänsten via nätet. Brukar handla om ca 70 - 100.-/månad att köpa tjänsten från nätet.

Använder Du office paketet finns det dels inbyggda mallar och sedan finns det mängder av mallar på nätet till Word.

Själv började jag med att köpa standard förtyckta fakturablanketter som jag skrev egen logga på i laser. Nu mera använder jag en fakturablankett som jag lät trycka på ett litet lokalt tryckeri. Men för den som just börjar fakturera är väl en mall och en laserskrivare det bästa. Bläck brukar kunderna inte gilla eftersom vatten kan få bläcket att flyta ut.

På min webbsite Bokföra moms - Fakturamall så kan du dels hitta en fakturamall i Excel (nedladdad 9646 gånger just nu) och dels en artikel om vad en faktura skall innehålla enligt lagar, förordningar och sunt förnuft.

Fakturamall i Excel (mallen): Lösningar > Faktureringsmall > Röd länk i bärjan på sidan.
Vad skall en faktura innehålla (artikel): Guiden > Så här funkar det med... > Fakturor

Att jag inte länkar direkt beror på att jag strax skall göra om siten och då ändras alla länkar.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar