Jag hänger inte riktigt med. Var det inga problem med filmen vid röntgenbelysningen eller hade ingen person några problem med personalen när ni ville ha filmen vid sidan av röntgen?
Så här skrev jag:
Med mer än 100 filmer i bagaget, kan jag konstatera att ingen påverkades av dom tuffa TSA kontrollerna på flygplatser (ett antal ) vi passerade. Samtlig personal som vi möte var trevliga och aldrig något tjafs.
Nå, väl detta var lite utanför tråden men denna fråga har varit upp tidigare på någon tråd, så jag tyckte att eftersom "Det analoga mörkrummet" ligger nära till hands så ville jag delge mina "färska" kunskaper i "ämnet".
.......
Möjligen att jag skulle skrivit "inga filmer påverkades av dom tuffa TSA x-ray kontroller som man gör i dagens USA. För det var ju det jag syftade på. Kanske svårt att förstå? TSA är lika med Transportation Security Administration som sköter alla x-ray kontroller på landets flygplatser.
Att jag skrev :"Samtlig personal som vi möte var trevliga och aldrig något tjafs".Detta för att jag i någon annan tråd läste att man blivit otrevligt bemöt av denna personal. Jag menar att dom bara gör sitt jobb.
Att man sedan även får ta av sig både skor och allt i fickor och kanske gå igenom en kroppsskanner ser jag inte heller som något problem.
Så till slut alltså: Ingen av dom över 100 filmrullar med ISO från 50 och upp till 800 , s/v, negativ färg och dia blev påverkade av x-ray kontrollerna.
Behöver du mer info sänd gärna mig ett mail.