Helmetrock
Aktiv medlem
Men snälla nån. Nej, jag har inte 300000 låtar, siffran är motsvarar helt enkelt ungefär 1TB.
Nej det är klart jag förstår! Jag har ju använt det för att visa vilken helt orimlig siffra det är
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Men snälla nån. Nej, jag har inte 300000 låtar, siffran är motsvarar helt enkelt ungefär 1TB.
Jag betalar gärna denna höjning, om det betyder att jag har rätt att ladda hem och lagra musik på enheterna. Men det får man ju inte, så jag förstår inte avgiften - ska vi betala en avgift på bensin för att folk stjäl bilar?
Nej det är klart jag förstår! Jag har ju använt det för att visa vilken helt orimlig siffra det är
Vi som har firma slipper extraskatten, än så länge..
Det känns inte som en så smaklig idé att ha sin firma registrerad hos Copyswede. Utöver en irriterande administration och inrapportering av ens inköp, vem vet vad dom hittar på med det registret i framtiden?
Det är riksdagen, inte Copyswede, som bestämt att vi ska betala kopieringsavgift.Finns det inga motkrafter till Copyswede?
Jag lider inte av förföljesemani så jag har inga problem med att ha offentliga uppgifter hos någon ;-)
Nej, vi svenskar är otroligt naiva när det gäller sånt. ;-)
Hur många hårddiskar du köper är väl inte en offentlig uppgift?
Hur många hårddiskar jag köper är ingen hemlighet!
Eftersom de är avdragsgilla finns alla uppgifter i bokföringen för skattemyndigheten.
Skönt att va naiv och slippa lida av förföljelsemani. Livet blir så enkelt
Ser inte vad som är så skönt med att både handla dyrare, vara registrerad hos Copyswede och ha extra administration i firman när det finns andra alternativ. Men det är förstås fritt val. ;-)
Ser inte vad som är så skönt med att både handla dyrare, vara registrerad hos Copyswede och ha extra administration i firman när det finns andra alternativ. Men det är förstås fritt val. ;-)
Vi som har firma slipper extraskatten, än så länge..
Åk mindre bil då.Sverige ligger visst tvåa i högsta skatterna i världen. När blir det revolt? Bensinen kostar idag 14.03 på ST1, ändå är det lågpris jämfört med Statoil. Men det är kanske en annan historia? Borg gillar det här, pengarna bara rullar in utan större besvär!
Bensinen är dyrare i många jämförbara länder. Tyskland, Nederländerna, Storbritannien, Finland, Danmark... Och Norge ska vi bara inte tala om.Bensinen kostar idag 14.03 på ST1, ändå är det lågpris jämfört med Statoil.
Åk mindre bil då.
Åk kollektivt eller samåk, egen bil åker man oftast bara av bekvämlighetsskäl och då har man heller ingen rätt att gnälla på att det är dyrt. Men självklart kan du ju vara en av dom få som absolut inte kan ta sig till jobbet på nåt annat sätt, det vet jag ju inte.Bra idé!!
Det blir förstås närmare mellan mitt hus och mitt jobb när priset ökar ;-)