Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Nej till Copyswedes avgift på externa lagringsmedia
- Trådstartare motlys
- Start datum
ebermark
Avslutat medlemskap
Fast avgiften har ju inget med olaglig kopiering att göra.En vän kommenterade det hela nånting i stil med att de som sysslar med barnporr lagrar det på externhårddiskar så då borde det automatiskt ingå ett fängelsestraff när man köper en extern disk... IFALL man tänker lagra barnporr på den![]()
Helmetrock
Aktiv medlem
Åk kollektivt eller samåk, egen bil åker man oftast bara av bekvämlighetsskäl och då har man heller ingen rätt att gnälla på att det är dyrt. Men självklart kan du ju vara en av dom få som absolut inte kan ta sig till jobbet på nåt annat sätt, det vet jag ju inte.
Ja, självklart är jag en av dem som behöver bil för att ta mig till jobbet eftersom jag skulle få åka hemifrån på eftermiddagen dagen innan om jag vill vara på jobbet när jag börjar varje morgon ;-)
Och du ska veta att det inte är få som har det som mig...
Det är inte många i glesbygd som bor och jobbar så de kan vara på jobbet innan kl 07 när byggnads- och industriarbetare börjar om de ska åka kollektivt.
ebermark
Avslutat medlemskap
Men man har däremot valt att bo där - vilket i sin tur är billigare än att bo i en tätort.Det är inte många i glesbygd som bor och jobbar så de kan vara på jobbet innan kl 07 när byggnads- och industriarbetare börjar om de ska åka kollektivt.
ErlandH
Aktiv medlem
Det där har förstås olika personer olika uppfattningar om. Personligen tycker jag nog att kultur, t ex musik och film, tillhör livets nödvändigheter.Jag har absolut inget emot skatt om det går till nödvändigheter för att vårt samhälle skall funka.
Men det syftet har ju inte copyswede.
PMD
Aktiv medlem
Precis som man av bekvämlighetsskäl åker buss, spårvagn eller tunnelbana istället för att gå eller cykla.Åk kollektivt eller samåk, egen bil åker man oftast bara av bekvämlighetsskäl och då har man heller ingen rätt att gnälla på att det är dyrt.
Jag tycker att man har all rätt i världen att gnälla på att det är dyrt om det är dyrt pga skatter.
Senast ändrad:
PMD
Aktiv medlem
Fast avgiften har ju inget med olaglig kopiering att göra.
Det har inte Copyswedes privatkopieringsavgift heller.
PMD
Aktiv medlem
Ja, självklart är jag en av dem som behöver bil för att ta mig till jobbet eftersom jag skulle få åka hemifrån på eftermiddagen dagen innan om jag vill vara på jobbet när jag börjar varje morgon ;-)
Och du ska veta att det inte är få som har det som mig...
Det är inte många i glesbygd som bor och jobbar så de kan vara på jobbet innan kl 07 när byggnads- och industriarbetare börjar om de ska åka kollektivt.
Det finns exempel i Storstockholm där det tar mellan 1.5 och 2 timmar att åka kollektivt, och 20 minuter att åka bil (under förutsättning att man inte åker bil i värsta rusningstrafiken, förstås).
Helmetrock
Aktiv medlem
Men man har däremot valt att bo där - vilket i sin tur är billigare än att bo i en tätort.
Asså det är det? Då borde folk på landet ha mer pengar över eller högre standard än folk i stan? Vilket jag tvivlar starkt på. Visst är priset per kvadratmeter lägre än i stan, men det spelar ju ingen större roll under en livstid jämfört med allt annat som bensin och el.
Och valt att bo? Vill du driva folk från deras hus och hem?
jotemaster
Aktiv medlem
Asså det är det? Då borde folk på landet ha mer pengar över eller högre standard än folk i stan? Vilket jag tvivlar starkt på. Visst är priset per kvadratmeter lägre än i stan, men det spelar ju ingen större roll under en livstid jämfört med allt annat som bensin och el.
Och valt att bo? Vill du driva folk från deras hus och hem?
Skärpning! Mata inte trollet! För vad har kvadratmeterpriser och driva folk från hus med Copyswede att göra?
*suck* modereras ingenting här?
Helmetrock
Aktiv medlem
Skärpning! Mata inte trollet! För vad har kvadratmeterpriser och driva folk från hus med Copyswede att göra?
*suck* modereras ingenting här?
Sorry att jag gick OT, men vissa grejer är bara för dumma för att man ska kunna låta dem gå obesvarade...
ebermark
Avslutat medlemskap
Men det är exakt ju det jag sa...Asså det är det? Då borde folk på landet ha mer pengar över eller högre standard än folk i stan? Vilket jag tvivlar starkt på. Visst är priset per kvadratmeter lägre än i stan, men det spelar ju ingen större roll under en livstid jämfört med allt annat som bensin och el.
Bor man närmre jobben så har man generellt sett lägre resekostnader men dyrare boende, och vice versa.
Och det är klart att det spelar roll också under en livstid... Det går ju garanterat fortare att betala av lånet på huset ute i glesbygden.
ebermark
Avslutat medlemskap
Vad jag menade är att om man inte själv försöker resa billigare så ska man inte gnälla på att det är dyrt att åka bil.Precis som man av bekvämlighetsskäl åker buss, spårvagn eller tunnelbana istället för att gå eller cykla.
Jag tycker att man har all rätt i världen att gnälla på att det är dyrt om det är dyrt pga skatter.
Surgeon
Aktiv medlem
Jag betalar gärna denna höjning, om det betyder att jag har rätt att ladda hem och lagra musik på enheterna. Men det får man ju inte, så jag förstår inte avgiften - ska vi betala en avgift på bensin för att folk stjäl bilar?
haha
Klockren kommentar