ANNONS
Annons

Nedersta biten av bilderna svarta med 7D

Produkter
(logga in för att koppla)
Det är säkert som du gissar. Dvs det är spegeln som inte svängt upp helt. Om det hade varit slutaren, hade övergången varit mycket skarpare.

Olle

Oki
Ska jag oroa mig? Det har ju bara hänt två gånger men båda gångerna var det ca 36-38 grader varmt i skuggan och jag stod i solen och tog dem..

Jag råkade ut för det en enda gång med min d70 efter ca 15000 bilder. Sedan dess har det blivit ca 10000 bilder till.
Du behöver nog inte vara orolig. Men om det sker ofta skulle jag lämna in kameran.

/Johan

På 3000 bilder så kan man inte säga nåt om att två bilder påvisar ett tekniskt fel. Har kört ca 3700 bilder med min 7D & har dock inte råkat ut för nåt som jag kan beskylla kameran för, jag brukar klanta till det själv:)

Har sett en del inlägg där fotografer råkat ut för fel vid serietagning, detta med olika märken. Oftast samma där dock, det har hänt några gånger på många tusen bilder. Man får nog ta det, om man tittar på de analoga kamerorna så klickade det också emellanåt, både vid exponering eller vid framkallning. Skillnaden är bara den att med dessa så gjorde (gör) man inte lika många exponeringar...

//Larsa

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar