Annons

Natthimeln

Produkter
(logga in för att koppla)

K_kmonstr3T

Ny medlem
Tja, tänkte dra iväg en natt och fota natthimlen men jag kommer inte på en bra plats i stockholmsområdet där det inte är så ljusförorenat... någon som har en bra spot som man kan åka till? kan åka utanför Stockholm lite =)

Är en liten bit ut, men Telegrafberget ute på Tyresö borde funka bra, sonen var där för ca 14 dagar sedan, ligger mycket högt o en bit ut. Bilväg fram till foten av den, sedan en stunds klättring.

Finns ett torn däruppe, 360 grader fri sikt.

http://maps.google.com/maps?q=tyres%C3%B6&hl=sv&ie=UTF8&ll=59.22173,18.35941&spn=0.003365,0.013078&sll=37.0625,-95.677068&sspn=42.495706,107.138672&vpsrc=6&t=h&z=17

/Leif

Var ute där en natt men hitta inte tornet :( var där dock sent när det var mörkt och yrade runt men hittade ändå ett bra stället :) märkte dock att det var fortfarande för ljust kommer nog åka utanför stockholm för att få bilderna som jag vill ha =)

Tja, tänkte dra iväg en natt och fota natthimlen men jag kommer inte på en bra plats i stockholmsområdet där det inte är så ljusförorenat... någon som har en bra spot som man kan åka till? kan åka utanför Stockholm lite =)

Högdalstoppen är inte perfekt, men lätt att ta sig till och eftersom den är tämligen hög så blir det lite mindre problem med ljusföroreningarna. Som sagt, ingen perfekt plats, men skaplig iaf.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar