Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nationell garanti?

Produkter
(logga in för att koppla)
On-topic.
Ursprungsfrågan gällde en kamera köpt i frankrike. "Kameran är köpt i Frankrike".

Vad jag ville visa är att du kan köpa kameran billigt i ett annat land, som den här killen tydligen gjort. Då tillkommer inte tull & moms & frakt & dyligt när du tar den med dig i väskan hem. (samvetsfråga eller bara otur?)

Köper du en kamera från ett annat land så har du nog svårt att klara dej ifrån en massa avgifter som frakt o.dyl.

Och så är det ju det vanliga med seriös firma, garanti, etc.

Men ursprungsfrågan kvarstår, du kan köpa en kamera billigt utomlands.
 
Hej Andreas, va skönt att se att du är en ärlig kille! Tvivlade dock aldrig på det när jag fick ett så snabb och trevliga svar av dig. Anledningen till att jag inte kan köpa kameran är helt enkelt så att jag inte har pengarna för din underbara kamera till det grymmaste priset på länge. Satt hela morgonen och kikade på bankkonton osv, men det gick helt enkelt inte runt.

Har precis även köpt vertikalgrepp till min C8080 och hur jag än vände på pengarna kunde jag inte få det att räcka. Ingen tvekan att du kommer få kameran såld iaf nu när du tystat de som tvivlat på dig, lycka till och hoppas du inte är arg för att jag ingav dig förhoppningar om att jag skulle köpa den av dig imorse!
 
mrsandin skrev:
Ja då är det nog mer vattentätt. Har inte hört att det prövats i rättsfall, men har själv blivit upplyst om det då jag köpte en DVD spelare till mina föräldrar i present på en av de större elektronikkedjorna. Då skrev de farsans namn direkt istället för mitt...

Konsumentköplagen är ju i princip tvingande så har du originalkvitto på produkten så skall den gälla.

KKL är inte "i princip" tvingande, den är tvingande! :)
 
rob skrev:
On-topic.
Ursprungsfrågan gällde en kamera köpt i frankrike. "Kameran är köpt i Frankrike".

Vad jag ville visa är att du kan köpa kameran billigt i ett annat land, som den här killen tydligen gjort. Då tillkommer inte tull & moms & frakt & dyligt när du tar den med dig i väskan hem. (samvetsfråga eller bara otur?)

Köper du en kamera från ett annat land så har du nog svårt att klara dej ifrån en massa avgifter som frakt o.dyl.

Och så är det ju det vanliga med seriös firma, garanti, etc.

Men ursprungsfrågan kvarstår, du kan köpa en kamera billigt utomlands.

Köper man inom EU tillkommer ingenting förutom frakten. Det är utanför EU som det tillkommer moms och kanske tull också.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.