Annons

National Geographics 100 bästa

Produkter
(logga in för att koppla)
Om jag inte missminner mig så säljs det en bok om just National Geographics 100 bästa också. Läste det på hemsidan för NG.

Själv köpte jag ett par nummer av NG (på svenska) idag. Har aldrig läst den..men det kan kanske vara en sporre och en lärorik sak!?

Ps: Är det någon som kan tala om vad det är som skiljer mellan det "riktiga" National Geographics magasinet och den som kallas för "på svenska"? Är dem helt olika eller är "på svenska" i princip bara en översättning av den amerikanska?

/Jonas

Jag köpte tidningen för ett tag sedan. Det skulle vara kul att se bilderna i verkligheten. Lite långt att åka bara : )

/Mattias

Zimzalabim skrev:

Ps: Är det någon som kan tala om vad det är som skiljer mellan det "riktiga" National Geographics magasinet och den som kallas för "på svenska"?

/Jonas

Har läst några nummer i båda varianterna. Det verkar i stort sett bara vara en översättning av den amerikanska upplagan (ofta en dålig sådan med många slarvfel i texten). Vissa saker verkar dock skräddarsys för den svenska upplagan, t.ex några artiklar i början och läsarbreven.

Fredrik,
www.worldsphotos.com

Jag fick en prenumeration på National Geographic av min moster när jag var 12 år. Den tidskriften var helt avgörande för mitt val att börja fotografera. Rekommenderas varmt!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar