Annons

National Geographic Väska

Produkter
(logga in för att koppla)

MejaCopah

Aktiv medlem
Hej

Någon som vet om någon affär i Stockholms trakten har "National Geographic NG 2475 Medium Shoulder Bag" hemma till försäljning?

Skulle gärna vilja testa och titta på en innan man köper en!
 
MejaCopah skrev:
Hej

Någon som vet om någon affär i Stockholms trakten har "National Geographic NG 2475 Medium Shoulder Bag" hemma till försäljning?

Skulle gärna vilja testa och titta på en innan man köper en!
Snygga men opraktiska väskor. De är smala och höga i designen. mitt tips är i så fall att titta på Lowepros Stealth Reporter serie, D100, D200, D300, D400. D200 är en mediumstor väska kapabel till kamerahus med batteripack, 3-4 obejktiv, samt en blixt. Den är dessutom gjord i bättre o slitstarkare material än National Geographics väskor och har inbyggda regnskydd som bara är att vika ut. En affär som har mycket är Foto och Video, kanske har de Nationals väskor på lager. Ring o kolla med dem.
 
Personligen tycker jag att den designen är bättre än många andra. Jag har en NG2343 och i den har jag kameran stående med objektivet ner, och så får jag plats med några små objektiv på sidan om. Kameran är väldigt lättåtkomlig då, mycket enklare än de flesta andra väskor.
Locket har både ett innerlock med dragkedja som man kan rulla ihop och ytterlocket har knappar, så det går snabbt att slita fram den.

För att svara på frågan: Webhallen brukar ha den, de får nog in den snart för den finns visst hos leverantören. http://www.webhallen.com/prod.php?id=69115
 
Senast ändrad:
Fler som har erfarenhet av väskan?

Tycker den NG:s väskan var riktigt snygg :) Förutom loggan.. Lite "retrokänsla" över den precis som jag skulle vilja ha.

Är det fler som har den, eller nån som kan rekommender en liknande?

/Stefan
 
Hepp!
Jag har NG väskan. Är sjukt nöjd. Har också kameran stående med objektivet ned. Funkar super. Lyser tack och lov inte kamera väska om den.

Tycker loggan e lite så där, känns lite pretto. Hade en kund som undrade om jag fotade för NG...nä...det gör en ju tyvärr inte...Funderar på att sätta något över. Dels för att ta bort deras märke och dels för att den ännu mindre skulle likna en kamera väska.
 
Per_S skrev:
Hepp!
Jag har NG väskan. Är sjukt nöjd. Har också kameran stående med objektivet ned. Funkar super. Lyser tack och lov inte kamera väska om den.

Tycker loggan e lite så där, känns lite pretto. Hade en kund som undrade om jag fotade för NG...nä...det gör en ju tyvärr inte...Funderar på att sätta något över. Dels för att ta bort deras märke och dels för att den ännu mindre skulle likna en kamera väska.
Exakt vad jag ville också..dvs att det inte ska lysa fotoväska om den! Över loggan kan man ju sy fast ett tygmärke eller nåt.

Det jag undrar är hur stabil den är? Den ser lite "pösig" ut..
 
Jag har och använder väskan dagligen. Tycker den är riktigt bra. Gällande pösigheten så tycker jag den håller sig bra. Visst är den mjuk av sig men den håller ändå formen. Jag gillar att den är så mjuk som den är, så att den formar sig efter kroppen lite när man bär på den. Sålänge man inte har en laptop i den då.

Den kan verka lite mjukare än den är då själva locket är rätt stort och kan ligga rätt löst över väskan. Det är väl en av nackdelarna med väskan, att det itne går att spänna åt locket. Det brukar inte göra så stor skillnad för mig iaf då den har dragkedjor man kan dra åt istället. Men det hade varit trevligt att kunna spänna fast en tröjja eller liknande på utsidan under locket.
 
Jag har just den modellen och tycker den har funkat bra, än så länge. Snarare att den är för stor än för liten i mitt fall.

Tyget är mjukare/tunnare än ex. Crumplers, men helt OK med avseende på styvhet. Vadderingen gör mycket här, plockar man bort/viker undan den så är väskan ung. lika mjuk/platt som en vanlig messengerväska.

Jag har haft mycket nytta av att kunna plocka ur den lilla "inner-väskan". Där kan jag ex. ha min D200 + 17-50 monterad, och använda det som ett vadderat kit om jag måste ha en annan väska av olika skäl.

Ex. på vad som ledigt får plats:

* Laptop
* D200 med monterat 70-300 VR
* 17-50/2.8
* 180/2.8
* Blixt SB-600
* Batteri+laddare
* 3 filter
* Kortläsare
 
Senast ändrad:
Glöm inte att det är skillnad på wideskärmars bredd jämfört med vanliga, så NG har inte fel.. jag har en mbp 15.4 tum som går ner i väskan, men inte i laptopfacket. den får däremot plats i det vanliga facket.. om man vill.
 
Glöm inte att det är skillnad på wideskärmars bredd jämfört med vanliga, så NG har inte fel.. jag har en mbp 15.4 tum som går ner i väskan, men inte i laptopfacket. den får däremot plats i det vanliga facket.. om man vill.

Du har så rätt!

En fråga: Om man har Macbooken i vanliga facket, så får man inte plats med kamera osv i samma utsträckning?
 
NÄ, det är klart att den tar en del av det större facket.. men för mig som har kamera med normalobjektiv tamron 17-50 monterat så får jag plats med mitt sigma 100-300 + 1.4 telek. och minst ett fast normalobjektiv. vill jag ha med laddaren till datorn och blixten samtidigt så blir det genast svårare. så det är inte den bästa väskan för mängder av prylar.. den blir inte minst sjukt tung. Sen så är det helt värdelös konstruktion på axelremsinfästningen som man bör byta till en ring med en gång man köper. men den är snygg iallafall..
 
Nån som vet om man får plats med två hus (5D och 450D, utan batterigrepp) med monterade objektiv (längsta objektiv 70-200/4IS)?

Normalt tar jag med 5D + 35L och 450D + 135L och 24/2.8.
 
Nån som vet om man får plats med två hus (5D och 450D, utan batterigrepp) med monterade objektiv (längsta objektiv 70-200/4IS)?

Normalt tar jag med 5D + 35L och 450D + 135L och 24/2.8.

Javisst får du plats om du helt "slaktar" väskan på inredning, men om du är ute efter en normal skyddsfaktor för din utrustning skulle jag inte rekommendera NG 2475, men det finns ju en större variant som jag inte kan yttra mig om. Visst är 2475 retro men som fotoväska njaaää. Min egen står numera och samlar damm.
 
Tack! Egentligen vill jag ha en mer stilren väska (eftersom jag ofta fotar på stan), men det är svårt att hitta en som rymmer precis det jag behöver utan att vara onödigt stor.

Har just fått hem en Tamrac 5605 Pro 5. Det som måste rymmas får precis plats. Dvs. båda kamerorna med monterade objektiv parallellt i väskan med objektiven nedåt, ett extra objektiv och en vattenflaska (och förstås småprylar som minneskort, extrabatterier, plånbok m.m.), men det är lite trängre än jag skulle vilja. Några centimeters extra vidd hade inte skadat, men jag tror jag kör med den här tills vidare.

Allra helst skulle jag vilja ha en svart Domke F-802, men då måste jag nog beställa från USA.
 
Tack! Egentligen vill jag ha en mer stilren väska (eftersom jag ofta fotar på stan), men det är svårt att hitta en som rymmer precis det jag behöver utan att vara onödigt stor.

Har just fått hem en Tamrac 5605 Pro 5. Det som måste rymmas får precis plats. Dvs. båda kamerorna med monterade objektiv parallellt i väskan med objektiven nedåt, ett extra objektiv och en vattenflaska (och förstås småprylar som minneskort, extrabatterier, plånbok m.m.), men det är lite trängre än jag skulle vilja. Några centimeters extra vidd hade inte skadat, men jag tror jag kör med den här tills vidare.

Allra helst skulle jag vilja ha en svart Domke F-802, men då måste jag nog beställa från USA.

Hej igen,
Jag har en TAMRC PRO 8 och den är idealisk för mina behov. Jag gillar speciellt deras "Lens Beidge" som gör det möjligt att ha kameran "SKJUTBEREDD". =om man sen väljer storlek 1-12 beror ju på vilken utrustning man vill släpa med sig. Grattis till ett bra köp. (Ps. NC kan man användda om ant,ex, vill ha kamera + battgrepp. plus ett obj,) ex 300+ batt 12-24 ?70-300 (och 50 mm i jackfickan).
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.