ANNONS
Annons

nakenbilder på män

Produkter
(logga in för att koppla)

Maron

Aktiv medlem
Är det någon som vet något bra ställe där man kan hitta snygga nakenbilder på män?
Har fått i uppdrag att plåta en kille som vill ge bort bilder till sin flickvän, men har svårt att hitta något att få inspiration från.
Tjejer är liksom enklare att hitta bilder på och är också hittills de enda jag fotat naket.
Hjälp!/Martin
 
Inte på nätet, men jag tror det finns en bok som heter "Eros, The Male Nude". Åtminstonde heter den kvinnliga boken "Venus, The Female Nude" och såldes på bokrean i år. Den manliga var dock inte på rea. De är ganska dyra böcker men bra eftersom de visar ett stort antal fotografer med olika stilar så det blir många olika typer av bilder.

Tror även att det finns en bok som heter enbart The Male Nude. Kolla hos förlaget Taschen.

Mvh
Maverick
 
Tack !

Ska ta och kolla upp de böckerna.
Lite underligt när man tänker efter att det nästan bara finns nakenbilder på tjejer på fotosidan.
Anses kanske lite gay med killar?
 
klart att det anses som gay!!!

nä skämt och sido så tycker nog en del att att det är gay med killar som fotar killar. det är lite egentligen lite märkligt då det är för dom flesta helt ok att tjejer fotar tjejer vilket egentligen borde vara lika gay..

fats som någon skrev i ett annat forum att det är mer parten killar här på forumet och fotosidan över lag och killar har nog lite mer "bögfobi" än vad tjejer har "lesb fobi" så man får nog leva med det om man skall fota killar som kille.
 
http://www.halcyon.com/airjay/services/erj1.html

http://www.compupix.com/mnchk.htm

http://www.erosgallery.net/
 
Insperation

Sök på "Herb Ritts"
Hans bilder ger nog den insperation som du behöver. Han har plåtat många snygga naken bilder, både på män och kvinnor.
 
Gorman knows his shit!

Djäklar vad snygga bilder.
Svartvitt får det ju helt klart bli.
Tror jag lånar en del poser av den mannen och kör några idéer jag fick tidigare på färg i mellanformatarn.
Har någon koll på hur man kan göra för att få ett hårt ljus från blixtarna utan att ha ett raster?
Har ett silver/vitt paraply, ett transparent och en softbox.
Kanske man kan använda fönsterljus för att få fram skuggor... Har ganska stora fina fönster i studion. /Martin
 
Fick också den förfrågan, antagligen av samma kille. Men tackade nej eftersom ja värken har erfarenhet eller utrustning. Hoppas de blir bra iaf :D och att ni båda blir nöjjda med bilderna.
 
Ja du...

Någon erfarenhet av att fota nakna grabbar har jag ju inte, men det bör ju egentligen inte vara så annorlunda än att fota tjejer...
Har precis öppnat studio, och det ser lustigt nog ut att bli det första jobbet där...
 
Jag brukar använda min softbox som ljuskälla och för att få kontrastrikt ljus används svart tyg för att minska alla reflexer i rummet.
 
Tja. Alla är ju inte riktigt normala...
Drog mig ur jobbet efter att nämnda kund skickat ett antal skumma mail.
Först verkade han nervös över att stå naken framför kameran och sedan ville han att jag skulle ta bilder när han hade "dong-dong"...
 
En bild som visar den hela nakenheten är ju sällan den som är mest intressant,, lite kläder är ju bra. Dong Dong,, Jag har själv blivit förfrågad om just detta men avstod snällt.

Här har jag ett bidrag,,
/Vh Niclas.
 

Bilagor

  • portrait-bits.jpg
    portrait-bits.jpg
    29.7 KB · Visningar: 973
Att hitta en kvinna som är tillräckligt nöjd med sin kropp för att vara med på nakenfoto är svårt. Att hitta en man som är nöjd med sin kropp och vill ställa upp på nakenfoto är inte så svårt. Svårast är dock att få tag i en manlig nakenmodell som fotografen är nöjd med.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.