Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nåt vajsing är det..

Produkter
(logga in för att koppla)

gunte

Aktiv medlem
Va e de för fel?
Spelar ingen roll vilken sida jag går in på, det funkar som rinnande vatten. Bilder, text, filmer allt flyter men i bloggarna får jag sitta och vänta på bilderna så man tröttnar och går där ifrån i ogjort ärende..
Är det nåt med FS som strular??

Va e de för fel?
Spelar ingen roll vilken sida jag går in på, det funkar som rinnande vatten. Bilder, text, filmer allt flyter men i bloggarna får jag sitta och vänta på bilderna så man tröttnar och går där ifrån i ogjort ärende..
Är det nåt med FS som strular??
Jag tror det beror på att några lägger ut många bilder i största storlek.

mvh Terje

Just nu rullar det på rätt bra, senast fastnade jag på Peters Naturblogg innan jag gav opp.. Kanske är det som Terje skriver?

Jag har 1800 pixlar i bredd och idag var det nog inte mer än 10 bilder, det borde bloggen klara kan jag tycka

Att gå in i ett enskilt inlägg fungerar för mig, men jag prövade att gå in i själva bloggens indexsida och det fungerar ganska uselt. Sedan är det väl inte storleken i pixlar som är problemet, utan mängden data där det dessutom blir massor som ska laddas samtidigt. Numera laddar bloggen uppenbarligen de fullstora bilderna redan innan man förstorar och det är väl därför det blir så här i vissa bloggar med tunga bilder.

Kan det vara något liknande som förklarar varför bilder i forumtrådar laddar långsamt?

Det märks tydligast i trådar där varje inlägg innehåller en bild, som "På dagen för ett år sen".

Jag kan inte minnas att det gick lika långsamt med den gamla forumprogramvaran.

I bloggen har vi hittat felet. Fix kommer snart så att inte fullstora bilder laddas i onödan.

I forumet beror skillnaden på att vi innan inte tillät stora bilder (tror 800px var max) medan vi nu har betydligt större.

I forumet beror skillnaden på att vi innan inte tillät stora bilder (tror 800px var max) medan vi nu har betydligt större.
Skulle forumet kunna skala ner den uppladdade bilden och visa den nedskalade bilden "inline"? Sen när man klickar på bilden visas den stora bilden.
Det skulle väl göra det snabbare att ladda bildtrådar?

Hej alla! Nygammal på FS och jag upplever att det svarar dåligt, laggar - tar tid att ladda. Det ligger ej på min sida, kollar mot olika servrar dagligen. Är serverkapaciteten dålig?

Annonsmarknaden ser lite märklig ut tycker jag. Har ni ändrat layout? Såhär har det sett ut för mig i några dagar nu. Vill minnas att det såg annorlunda ut förut. :p Hur som helst så är det en ganska knepig layout. Svåröverskådligt och rörigt. :D

fotosidanannonsmarknad.jpg

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar