Annons

nån som vet?

Produkter
(logga in för att koppla)

imilia

Medlem
alla som jag känner eller ser har en systemkamera har en canon, jag har en sony alpha 350, den är jag jätte nöjd med, men det är den enda jag har haft.
så, blir det nån stor skilnad vilken kamera/ märke (canon,sony, nikon m.m) man har, nån som vet?

och nu säger jag inte att min kamera är dålig, för jag älskar min kamera, men jag har ju ingen att jämföra med...
 
Canon har en oerhört fet marknadsföringsbudget vilket nog gör att många anser att Canon är bäst, omedvetet. Jag föll för deras marknadsföring.
 
Håller med om att ingen kamera är bäst på allt. En anleding man skulle kunna se att köra med något av de stora märkena är att det finns ett stort tillbehörsprogram och mycket kunskap hos andra när man behöver hjälp.
 
Du har en bra kamera - att inte så många använder den är en blandning av fördomar, drömmar, feghet och okunskap - egen såväl som andras.

Fördelen med att ha en Sony är att bildstabiliseringen är inbyggd i huset - ALLA objektiv Du sätter på kameran kan därmed få bildstabilisering, även äldre manuella objektiv som Carl Zeiss ( med rätt adapter ). Det har Canon och Nikon svårt att kontra.
 
Dagens systemkameror i ingångsklassen är såpass bra att de alla tar utmärkta bilder, jag håller med tannler ovan i hans tankar-
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.