Annons

nån som vet nåt om www.compmarketit.com?

Produkter
(logga in för att koppla)

bEPH

Aktiv medlem
Jag funderar på att handla från www.compmarketit.com, de har rätt bra priser på en del saker, nån som vet nåt om det företaget?
Hur kollar man upp ett italienskt företag?
Finns det ett företagsregister i italien, hur kommer man i kontakt med det?
 
Det finns ett annat forum där företaget du nämner ochså nämns som ett bluff-företag. Ge mig några minuter så skall jag se om jag kan finna detta.
 
Det är ett ganska sofistikerat blufföretag som opererar i Rumänien via Italien. Jag tror bestämt att det omdiskuterats tidigare i något forum. Jag kan ha fel.
 
pokku skrev:
Det är ett ganska sofistikerat blufföretag som opererar i Rumänien via Italien. Jag tror bestämt att det omdiskuterats tidigare i något forum. Jag kan ha fel.

Ok, tack för varningen, får man fråga vars har du fått rätt på det?
 
Du har rätt Anders. Jag hittade forumet där företaget nämns...det gär under rubriken "bluff eller klipp" på forum>teknikfrågor per tillverkare>canon digitalt
 
De tar emot betalningar till Italien, men 'administration' och e-post kan spåras till Rumänien via t ex http://network-tools.com/

Jag tror att de annonserade D2X för en tredjedel av rek pris på Blocket eller liknande för en tid sedan. Det var så de kom på tal här på Fotosidan så vitt jag vet.
 
Bluff!

Servern står i USA och alla andra uppgifter jag hittar pekar faktiskt mot Italien så jag hittar inga kopplingar till Rumänien den här gången.

Men för dem som inte tar de osannolika priserna som en tillräcklig varning så är det dock bra att veta att domänen registrerades den 15/5 2005 trots att det står 2003 och 2004 på webbplatsen. Självklart är domänen registrerad på kortast möjliga tid och med en Hotmail-adress som kontaktuppgift.

Om någon månad när den här domänen stängts av dyker de upp under ett nytt namn och nya blåögda kunder som tror sig göra klippet kommer att bli blåsta och så fortsätter det...
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.