Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nån som ska fota solförmörkelsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Snygga bilder ni fått, lite roligare med projicering än man kan tro, men inte alla som har kikare och sånt till hands.
Kul med svetsglasbilden med, även om vitbalansen vart lite off :D
 
Arclight skrev:
EDIT: Hur F*N gör man bilden till en thumbnail ? IMG verkar vara "av" står de här ?
Försökte jag med men gick inte, därav min dubbelpost med förminskad bild som laddades upp direkt till forumet istället (gick ej att editera och ladda upp bild tydligen).
 
Taget i Helsingborg kl 11.42 med en blå plastfolie mellan objektivglaset och pol-filtret.
200 mm med extender 1,4 (= 280 mm),
 

Bilagor

  • _mg_8351_2.jpg
    _mg_8351_2.jpg
    65.5 KB · Visningar: 568
200+1,4xkonverter, fri hand och nåt filter typ "värmefilt" (ser ut som en spegelfolie). Ser väl rätt tråkigt ut egentligen
 

Bilagor

  • dsc_7894_w.jpg
    dsc_7894_w.jpg
    2.3 KB · Visningar: 545
blev inget fotande för jag jobbade, men fick tipset att titta igenom en cdskiva.
funkade perfekt.
följde hela förmörkelsen under arbetstid.

snygga bilder!
 
Även jag gjorde ett försök, kom på att jag inte hade sotat glas eller liknande att använda. Gjorde ett litet hål i en bit papper och satte framför objektivet, funkade sådär, blev kass skärpa...

Taget i Växjö, ca kl 11.30 idag.
 

Bilagor

  • img_5694.jpg
    img_5694.jpg
    45.2 KB · Visningar: 498
Kungslena (Skövde) kl 12:02

fotograferade med Nikon D100 300mm 1/2000 f 45 och genom en bit framkallad och ljusskadad C41neg... (om ni minns dom...)

/b
 

Bilagor

  • dsc_3701-3.jpg
    dsc_3701-3.jpg
    35.8 KB · Visningar: 481
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.