Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nån som har LowePro Computrecker AW?

Produkter
(logga in för att koppla)
Ola Rockberg skrev:
Patric: I min computrekker har jag en Nikon Dix med monterad 300/2.8 + en lös 70-200/2.8 + en blixt + en lös 18-70/3.5-4.5. Det är inne i säcken sedan går det i lite krafs i datorfacket samt en del extragrejer i ytterfickan. Visserligen är denna packning tung och man går kanske inte så långt med den, men det fungerar ...

Har du plats för fler grejer i "kamera" facket, eller är det helfullt?


/Jocce
 
I min computrekker har jag för närvarande:

Min kameraväska innehåller:
Canon EOS 300D
Sigma 24-70mm f2.8 EX Aspherical DG DF
Sigma 70-200mm f/2.8 APO EX HSM
Sigma 1.4x APO Teleconverter
Sigma 2x APO Teleconverter
Canon 18-55mm 1:3,5-5,6
Canon Speedlite 420EX
Canon Batterigrepp BG-E1
Manfrotto 190 PROB
Manfrotto Digi 676B

Powerbook G4 15" 1.67Mhz x 1.5Gb

VIDEO:
------
Sony DCR-HC1000
HAMA 30W belysning

Allt får plats om jag vill, ryggsäcken är inte obekväm om jag kör utan dator. Stativfästet är inte super, men OK..
 
Jocce skrev:
Nån mer som har CompuTrekkern som har åsikter?


/Jocce

Jag tycker CompuTrekkern fungerar bra. Den är dock ganska kort, så om man själv är lång är det s.k. midjebältet tämligen oanvändbart (och om man som jag är rund om magen blir det ännu sämre).
 
Jocce skrev:
Som redan sagts, jag har vart i kontakt med LowePro, och MiniTrekker AW ÄR mindre än Computrekker AW!


/Jocce

Ja, den har ju inget datorfack.

Mått från Loweproshemsida (interiör):

Minitrekker: 28 x 12.5 x 37 cm
Kapacitet: SLR with attached 80–200mm f/2.8 lens (most makes), additional body, 4–6 more lenses

Computrekker: 28 x 12.5 x 38 cm
Kapacitet: 1-2 SLRs and 4-6 lenses (80-200mm f/2.8) or compact medium format system; large notebook computer; accessories

Därtill har Computrekker ett datorutrymme som är 30.5 x 4 x 38 cm.

Så visst, Minitrekkern är ju 1cm lägre, om nu det är en enorm skillnad...
 
Joacim: Är inte riktigt säker på vad du menar med "kamera" facket men förutom de grejer jag nämnde så har jag även fått ned ett Nikon D70-hus (med lite god vilja)

Var det svar på frågan?
 
Ola Rockberg skrev:
Joacim: Är inte riktigt säker på vad du menar med "kamera" facket men förutom de grejer jag nämnde så har jag även fått ned ett Nikon D70-hus (med lite god vilja)

Var det svar på frågan?

Jadå, svar på min fråga!

Skall åka in till Scandinavian Imorron o årpva att få ner alla mina grejer :)


/Jocce
 
Joacim: Jag tycker min säck blir bättre och bättre ju mer jag använder den. Tyckte i början att det var lite klumpigt och bökigt när jag skulle ta ur grejer ur den men jag har vant mig vid de olika facken och hur jag ska packa för att få med grejerna. Jag förbereder hemma och monterar det objektiv jag tror mig använda först och packar sedan därefter.

Jag har använt ett enbensstativ en hel del på sista tiden och det monterar jag på ett mycket enkelt sätt på sidan av säcken med hjälp av en kort "skidrem" (billigaste och enklaste sorten) och det gummibandet som redan finns på toppen av säcken. På det sättet behöver jag bara snabbt dra till "skidremmen" om jag ska på eller av med stativet. Dessutom kan stativet sitta på om jag ska in i säcken.

Någon dator har jag faktiskt aldrig haft i säcken så det vet jag inte hur det fungerar.

Det finns många möjligheter att möblera säcken inuti och det går snabbt att möblera om och flytta de olika "väggarna".

Tyvärr har jag inte erfarenhet av andra säckar så jag kan inte jämföra med något annat, men jag är nöjd med min computrekker. I vinter kommer den att få vara utomhus en hel del så då får den verkligen bekänna färg.
 
Blev en CompuTrekker AW, var nere och köpte den idag :)

Allt packat och klart i den!

Ola: Jo, jag tänkte precis när jag höll på och kikade på den att man kan sätta fast ett enbensstativ på sidan!

Så, nu får den bekänna färg i helgen, blir en liten resa till Mantorp :)


/Jocce
 
Joacim, nästa vecka är jag också en ägare av en sån =) Kunde inte låta bli utan beställde en sån igår :)
 
Så, har precis fått väskan, blev lite besviken först över datorfacket, fick inte ner alla böckerna jag tänkt där... Sen upptäckte jag ytterfacket (dvs inte kamerafacket) och där fick man ju plats med halva världen :) Så intrycket har gått från "bra" till "kanonbra" :) Inga problem alls med D70 + vertikalgrepp + monterat 80-200/2,8 :D Älskar Lowepro med alla sina små tjuvgömmor i väskorna. Tog mig t.ex 4 månader innan jag hittade allväderskyddet på förra ryggan, trodde helt enkelt den var skyddad som den var.
 
Då har min fått bekänna färg, var med en heldag på mantorp!

Första ryggsäcken jag har, men är mycket nöjd med den!

Bekväm och bra!

Har dock lärt mig att jag kommer troligen få ha med mig en extra objektivväska, för att snabbt kunna växla mellan de två objektiven jag använder oftast, utan behöva kränga av mig väskan o lägga ner den på marken!


/Jocce
 
Jocce skrev:

Har dock lärt mig att jag kommer troligen få ha med mig en extra objektivväska, för att snabbt kunna växla mellan de två objektiven jag använder oftast, utan behöva kränga av mig väskan o lägga ner den på marken!

Där är ju det fina med Lowepros sliplock (nåt sånt iaf) system, fanns ju "hållare" där det bara är att haka fast tillbyggnader såsom objektivväskor, vattenflashhållare mm. :)
 
Orky skrev:
Där är ju det fina med Lowepros sliplock (nåt sånt iaf) system, fanns ju "hållare" där det bara är att haka fast tillbyggnader såsom objektivväskor, vattenflashhållare mm. :)

Aha, det kanske är det tyg "fästerna" på sidan är till för?


/Jocce
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.