Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nån som har LowePro Computrecker AW?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jocce

Aktiv medlem
Nån här som har LowePros CompuTrecker AW?

Isåntfall, hur är den att bära utan dator i facket?

Vill ha precis en sån väska, men behöver inte ha det facket, och finns ingen som är samma storlek verkar det som!


/Jocce
 
Minitrekker är samma väska, fast utan datorfacket.
Minitrekkern rymmer lika mycket kameraprylar, men är typ 5cm tunnare, vilket gör enorm skillnad på hur stor man upplever den. Behöver du inte datorfacket är det den du ska titta på.
 
Bibi skrev:
Ingen fara, den är störtskön att bära utan dator. Facket för datorn är ganska undangömt baktill och det känns inte som om något skulle fattas när datorn inte är i.

Recensioner finns det här:
http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=5311

Jo, har sett väskan IRL, så vet hur den ser ut, men gör de extra ca 5 cm i tjocklek inte väskan lite otymplig på ryggen?

Går det att få ner en snyggt vikt tröja i det facket?


/Jocce
 
dumbo skrev:
Minitrekker är samma väska, fast utan datorfacket.
Minitrekkern rymmer lika mycket kameraprylar, men är typ 5cm tunnare, vilket gör enorm skillnad på hur stor man upplever den. Behöver du inte datorfacket är det den du ska titta på.

Nej, det är inte samma väska!

Har kikat på dem samtidigt, och Minitrekkern är betydligt mindre, framförallt på höjden, vilket stjäl ganska mkt plats inne i väskan!

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=45498


/Jocce
 
Det var inte microtrekker du kollade på då?
Jag har en kompis som har en computrekker och jag har minitrekker och bortsett från tjockleken (datorfacket) är de identiska.
 
dumbo skrev:
Det var inte microtrekker du kollade på då?
Jag har en kompis som har en computrekker och jag har minitrekker och bortsett från tjockleken (datorfacket) är de identiska.


Är 99,9% säker på att det var en MiniTrekker (AW), Micro Trekkern finns väl inte ens som AW?


Finns chansen att de gjort om modellerna lite nyligen?


/Jocce
 
Jocce skrev:
Jo, har sett väskan IRL, så vet hur den ser ut, men gör de extra ca 5 cm i tjocklek inte väskan lite otymplig på ryggen?

Går det att få ner en snyggt vikt tröja i det facket?


/Jocce
Blev tvungen att titta på ryggsäcken för jg ahr aldrig tänkt på att det faktiskt är fem centimeter. Svaret på din första fråga är nej. Jag har aldrig ens lagt märke till att det finns något där som kunde tänkas bli otympligt. Svaret på din andra fråga är ja.

I våras var jag en förmiddag ute i skogen och tillbringade största tiden krypandes på alla fyra. Väl hemma kom jag att tänka på att jag inte tänkt på att jag haft ryggsäcken på ryggen hela tiden. Jag hade inte lagt märke till den ens.

Diggar den här ryggsäcken.
 
Bibi skrev:
Blev tvungen att titta på ryggsäcken för jg ahr aldrig tänkt på att det faktiskt är fem centimeter. Svaret på din första fråga är nej. Jag har aldrig ens lagt märke till att det finns något där som kunde tänkas bli otympligt. Svaret på din andra fråga är ja.

I våras var jag en förmiddag ute i skogen och tillbringade största tiden krypandes på alla fyra. Väl hemma kom jag att tänka på att jag inte tänkt på att jag haft ryggsäcken på ryggen hela tiden. Jag hade inte lagt märke till den ens.

Diggar den här ryggsäcken.

Hm, facket bygger juh ändå 5 cm...det måste väl märkas av lite?

Blir det inte "sladdrigt" mot ryggen om det är tomt?


/Jocce
 
Småkapar tråden lite, sitter nämnligen för fullt och är sugen på att köpa en Computrekker. Det jag skulle vilja veta är om det går att ha en DSLR med batterigrepp med monterat 80-200 i väskan? Har köpt till ett batterigrepp till min D70 och vill gärna veta om den kommer få plats. Har i dagsläget en Lowepro Rover II AW och den är inge vidare eftersom dman inte kan ha ett A4 i den utan att vika. Vill ju ha skolböcker/block i ryggsäcken samtidigt som kameran finns lätttillgängligt :D

Tack på förhand.
 
i min computrekker har jag en D1'a med 80-400mm och en d70 med 50mm monterat som ligger mot varandra i stora "facket"(det är på mm att det får plats :), sen finns det plats för flera objektiv på sidorna.
 
Tackar så mycket Jens! Då blir det nog en sån imorn. Det saknar jag enormt i Rovern, att inte kunna ha kamera med 80-200 monterat :)
 
Jocce skrev:
Är 99,9% säker på att det var en MiniTrekker (AW), Micro Trekkern finns väl inte ens som AW?


Finns chansen att de gjort om modellerna lite nyligen?


/Jocce

Visst kan de ha gjort om modellerna, det finns ju några olika modeller av Minitrekkern redan, men det som skiljer är typ AW och remmarna osv.
Min far har en Minitrekker Classic, som är samma som min AW, fast utan stativfäste och allvädersskydd.
 
Jag tycker den är schysstast utan dator! Lagom tyngd, perfekt storlek osv. I datorfacket kan du klämma ner nåt papper istället! :)
 
Patric: I min computrekker har jag en Nikon Dix med monterad 300/2.8 + en lös 70-200/2.8 + en blixt + en lös 18-70/3.5-4.5. Det är inne i säcken sedan går det i lite krafs i datorfacket samt en del extragrejer i ytterfickan. Visserligen är denna packning tung och man går kanske inte så långt med den, men det fungerar ...
 
Har en Computrekker AW...kanonskön...även utan dator.

Brukar lasta i facket fram en tröja + ett par kalsonger + ett par strumpor + ett par jeans...

Facket bak(datorfacket) har jag dokument + eventuella tidningar.
 
dumbo skrev:
Visst kan de ha gjort om modellerna, det finns ju några olika modeller av Minitrekkern redan, men det som skiljer är typ AW och remmarna osv.
Min far har en Minitrekker Classic, som är samma som min AW, fast utan stativfäste och allvädersskydd.


Som redan sagts, jag har vart i kontakt med LowePro, och MiniTrekker AW ÄR mindre än Computrekker AW!


/Jocce
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.