Fotograf121
Aktiv medlem
et är drför man ALLTID ska kolla seria numrena... Med polis m.m. innan man gör ett klipp för annars kan det bli hårda straff för köparen...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
slowcoder skrev:
Mmm.. Någon i sverige som orka be honom om en bild från kameran ?
Med tanke på att om ägaren varit smart nog, så ligger hans namn i EXIF-taggen..
/James
ThoBe skrev:
Vad spelar det för någon roll om den är snodd. Det är ju bara spela dum och göra ett klipp Under förutsättning att den existerar.
ThoBe skrev:
Alltid lika roligt och se vilka reaktioner man kan få på sina inlägg.
Personligen skulle jag aldrig vara så dum och köpa kameran för ett sådant pris. Lite svårt att förklara för farbror "P" när han ringer på. Men för den skullen är jag ingen "moralpelle" utan får jag chansen att göra ett klipp så tar jag den. Om det så gäller att göra extra avdrag på skatten eller komma över något jag suktar efter extra billigt. Det gäller nog de flesta i detta land. Även Skandia chefer men något högre löner en mig. Det ligger i männinskans natur att göra livet bättre med så lite ansträngning som möjlgt.
Bara för att det ligger i din natur så följer det inte att du ska agera efter den. Dessutom har vi en fri vilja (förutsätter jag), och kan välja hur vi ska handla. Att det ligger i din natur är ingen ursäkt för att agera efter den. Lägg ner lite energi på att bry dig om dina medmänniskor istället för att bara försöka ta dig igenom livet så smidigt som möjligt.ThoBe skrev:
Men för den skullen är jag ingen "moralpelle" utan får jag chansen att göra ett klipp så tar jag den. Om det så gäller att göra extra avdrag på skatten eller komma över något jag suktar efter extra billigt. Det gäller nog de flesta i detta land. Även Skandia chefer men något högre löner en mig. Det ligger i männinskans natur att göra livet bättre med så lite ansträngning som möjlgt.
stensth skrev:
Hur gör man detta på en Canon 10d? Alltså, "skriver" sitt namn i exif-taggen!
ThoBe skrev:
"Det verkar inte som du råkat ut för stöld själv? hoppas du får lite vett snart *irriterad*. Eller du kanske kan köpa sånt billigt någonstans... eller var för inte sno det?"
---Detta kan vel inte vara riktat mot mig???? Eller?/Mvh Niclas.
Ps, hoppas att jag missförstod!
Niclasfoto skrev:
ThoBe skrev:
"Det verkar inte som du råkat ut för stöld själv? hoppas du får lite vett snart *irriterad*. Eller du kanske kan köpa sånt billigt någonstans... eller var för inte sno det?"
---Detta kan vel inte vara riktat mot mig???? Eller?/Mvh Niclas.
Ps, hoppas att jag missförstod!
ne det var inte riktat mot dig