Annons

Någon som saknar en Canon

Produkter
(logga in för att koppla)
et är drför man ALLTID ska kolla seria numrena... Med polis m.m. innan man gör ett klipp för annars kan det bli hårda straff för köparen...
 
slowcoder skrev:
Mmm.. Någon i sverige som orka be honom om en bild från kameran ?
Med tanke på att om ägaren varit smart nog, så ligger hans namn i EXIF-taggen..

/James

Men kamerans nummer finns med, även om inget namn finns med.. bara att kolla..
 
Alltid lika roligt och se vilka reaktioner man kan få på sina inlägg.

Personligen skulle jag aldrig vara så dum och köpa kameran för ett sådant pris. Lite svårt att förklara för farbror "P" när han ringer på. Men för den skullen är jag ingen "moralpelle" utan får jag chansen att göra ett klipp så tar jag den. Om det så gäller att göra extra avdrag på skatten eller komma över något jag suktar efter extra billigt. Det gäller nog de flesta i detta land. Även Skandia chefer men något högre löner en mig. Det ligger i männinskans natur att göra livet bättre med så lite ansträngning som möjlgt.
 
Tobias:
Jag kommer inte ihåg exakt hur jag gjorde, men det var antingen i ZoomBrowser EX eller RemoteCapture mjukvaran som hade ett alternativ för det..

Det är inte precis ett bra stöldskydd, då det bara är att ändra namnet där, men i detta fallet så kallar killen ett CF-kort för "diskett", så troligen har han inte koll nog för att göra detta.. :)

Det är smidigt att har namnet i EXIFen också för Photoshop, så står man som "Author" automagiskt i .psd filen.

/James
 
Tobias: Jag tycker inte man kan ursäkta alla sina dåliga sidor på att de ligger i människans natur eller att det finns de som gör värre saker, för det finns det alltid. Den som har flest prylar när den dör vinner inte. Särskilt inte om man skaffar dem genom att blåsa andra.
 
ThoBe skrev:
Alltid lika roligt och se vilka reaktioner man kan få på sina inlägg.

Personligen skulle jag aldrig vara så dum och köpa kameran för ett sådant pris. Lite svårt att förklara för farbror "P" när han ringer på. Men för den skullen är jag ingen "moralpelle" utan får jag chansen att göra ett klipp så tar jag den. Om det så gäller att göra extra avdrag på skatten eller komma över något jag suktar efter extra billigt. Det gäller nog de flesta i detta land. Även Skandia chefer men något högre löner en mig. Det ligger i männinskans natur att göra livet bättre med så lite ansträngning som möjlgt.

Det verkar inte som du råkat ut för stöld själv? hoppas du får lite vett snart *irriterad*. Eller du kanske kan köpa sånt billigt någonstans... eller var för inte sno det?
 
ThoBe skrev:
Men för den skullen är jag ingen "moralpelle" utan får jag chansen att göra ett klipp så tar jag den. Om det så gäller att göra extra avdrag på skatten eller komma över något jag suktar efter extra billigt. Det gäller nog de flesta i detta land. Även Skandia chefer men något högre löner en mig. Det ligger i männinskans natur att göra livet bättre med så lite ansträngning som möjlgt.
Bara för att det ligger i din natur så följer det inte att du ska agera efter den. Dessutom har vi en fri vilja (förutsätter jag), och kan välja hur vi ska handla. Att det ligger i din natur är ingen ursäkt för att agera efter den. Lägg ner lite energi på att bry dig om dina medmänniskor istället för att bara försöka ta dig igenom livet så smidigt som möjligt.
Varför använder du moral så nedlåtande förresten?

Intressant att du låter bli att köpa den pga rädsla för personliga straff, inte för att det är fel att stödja personer som säljer stöldgods...
 
---Killen har inte svarat mina mail,,, Även om jag inte lät misstänksam och för mycket undrande... Klart misstänksamt, men man skall inte avfärda det helt för det!
Bor man i närheten, får se huset, söker i register på tillverkningsnummret över stulna hus,, så skulle inte jag tveka att köpa!
Jag menar, om han saknar cd, kartong, instr-bok, laddare osv=klart skummt men om det är en ärlig annons så är det klart att han inte får så mkt mer än runt 6000,-sek för kameran i saknad av dessa detaljer.....
Mvh NIclas.
 
Killen kan ju ha vilken förklaring som helst och den skulle säkert också vara den sanna- varför inte?! Då kan man ju undra hur mycket kött man måste ha på benen för att göra en "laglig" affär??!

Jag menar om killen har en förklaring och är villig att ge kameranummret att forska på + att man får se huset med nummret så bör man inte vara mer osäker enligt mig.
Huset med avsaknad av dessa detaljer är inte så otroligt billigt som många anser tycker jag!
Jag hade nog inte betalat mer än 5000,-sek för ett rent 300D hus utan originaltillbehör....Knappast lättsåld!
Mvh Niclas.
 
Sorry

"Det verkar inte som du råkat ut för stöld själv? hoppas du får lite vett snart *irriterad*. Eller du kanske kan köpa sånt billigt någonstans... eller var för inte sno det?"


"Tobias: Jag tycker inte man kan ursäkta alla sina dåliga sidor på att de ligger i människans natur eller att det finns de som gör värre saker, för det finns det alltid. Den som har flest prylar när den dör vinner inte. Särskilt inte om man skaffar dem genom att blåsa andra."


"Bara för att det ligger i din natur så följer det inte att du ska agera efter den. Dessutom har vi en fri vilja (förutsätter jag), och kan välja hur vi ska handla. Att det ligger i din natur är ingen ursäkt för att agera efter den. Lägg ner lite energi på att bry dig om dina medmänniskor istället för att bara försöka ta dig igenom livet så smidigt som möjligt.
Varför använder du moral så nedlåtande förresten?

Intressant att du låter bli att köpa den pga rädsla för personliga straff, inte för att det är fel att stödja personer som säljer stöldgods..."





Ledsen att jag lyckats reta upp så många med mina omoraliska tankar.
 
Re: Sorry

ThoBe skrev:
"Det verkar inte som du råkat ut för stöld själv? hoppas du får lite vett snart *irriterad*. Eller du kanske kan köpa sånt billigt någonstans... eller var för inte sno det?"



---Detta kan vel inte vara riktat mot mig???? Eller?/Mvh Niclas.

Ps, hoppas att jag missförstod:)!
 
Tycker hälaren är lika delaktiga i stölden som tjuven oberoende av hur medveten hälaren är om att det är stöldgods.
Men den som dömmer någon ohörd är värre än både tjuv och hälare.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.