Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Någon som har 1D MarkII N hemmma?
- Trådstartare mr_rockster
- Start datum
agge28
Aktiv medlem
Digi skrev:
Jo, de kanske har beställt kameran, men hur har du Eva Blixtman på fotosidan köpt den om den inte levereras föräns nästa år?
http://www.fotosidan.se/gallery/listpic.htm?type=st&authorID=37182
Mvh Markus
Hej Markus
Nu råkar jag veta att Eva B beställde sin kamera ifrån scandinavianphoto väldigt tidigt. Det var långt innan Sverige hade fått prisuppgifter på dom.
Ångrar nästan att jag inte beställde samtidigt.
Mvh Agneta
Digi
Aktiv medlem
Jeppe skrev:
Vet inte om jag är otydlig Markus.. Kan inte säga det tydligare. Canon HAR LEVERERAT EOS 1D MkIIn till de som var snabba att beställa. Men om du BESTÄLLER NU! så levereras den INTE FÖRE JUL!
Det var bättre förklarat!
Vh Markus
Omar
Aktiv medlem
Re: Mark II N
Hej
Vad bra att det finns i lager för de behövande.
Hälsningar från gammal Åkarpsbo till gammal Åkarpsbo.
MVH
Omar Brännström
Ersat skrev:
Hej!
Mattssons Foto i Lund har en hemma.
Hej
Vad bra att det finns i lager för de behövande.
Hälsningar från gammal Åkarpsbo till gammal Åkarpsbo.
MVH
Omar Brännström
melker2001
Aktiv medlem
Beställ från AC-Foto finns på lager!
Beställ från AC-Foto finns på lager.
http://www.ac-foto.com/ac/shop/shop.php?new_sprache=eng
EOS 1D Mark II N Gehäuse >> on stock << 4.099,00
// Håkan
Beställ från AC-Foto finns på lager.
http://www.ac-foto.com/ac/shop/shop.php?new_sprache=eng
EOS 1D Mark II N Gehäuse >> on stock << 4.099,00
// Håkan
mr_rockster
Aktiv medlem
Nu har min anlänt med iaf
agge28
Aktiv medlem
Re: Mark II N
Var nere i Lund på Mattssons och köpte min förra veckan, tack för tipset.
Ersat skrev:
Hej!
Mattssons Foto i Lund har en hemma.
mr_rockster
Aktiv medlem
Någon Lars på Swefo ringde och berättade att de hade en hemma. Den nöp jag...
- Johan
- Johan
Dadigan
Avslutat medlemskap
Jag tror att jag får hjärtinfarkt...Canon blev lovade 55 kameror innan nyår, de har fått tre!
Nu börjar jag seriöst att överväga att köpa kameran utomlands, troligen england i såna fall. Vad tror ni -är det bäst att åka dit personligen eller vågar man lita på posten och beställa den från internet?
Dessutom måste jag kolla hur jag drar av momsen i efterhand men det löser sig nog -har jag förstått saken rätt om jag antar att det inte finns någon tull på varor från ett EU-land?
Nu börjar jag seriöst att överväga att köpa kameran utomlands, troligen england i såna fall. Vad tror ni -är det bäst att åka dit personligen eller vågar man lita på posten och beställa den från internet?
Dessutom måste jag kolla hur jag drar av momsen i efterhand men det löser sig nog -har jag förstått saken rätt om jag antar att det inte finns någon tull på varor från ett EU-land?
Omar
Aktiv medlem
Jeppe skrev:
Ställ dig i kö till en D200.. Beräknad kötid: Mars 2006
Hej
Då har jag nog redan en Canon 30D.
PMA feb, säljs i mars???????
Hälsningar
Omar Brännström
mr_rockster
Aktiv medlem
Det enda jag kan säga är att även om det tar tid så är det värt väntan. Den är övergrym! .
- Johan
- Johan
Dadigan skrev:
Jag tror att jag får hjärtinfarkt...Canon blev lovade 55 kameror innan nyår, de har fått tre!
Omar
Aktiv medlem
Hej
Har själv en Mark2 och är väldigt nöjd med den förutom att jag får ofta error 99, dvs kameran låser sig och alla bilder förloras i buffern, får stänga av kameran, ta ut batteriet, sätta in det igen, sätta på kameran, fågeln är sedan länge borta. Missat många bildtillfällen, har Mark2 från första batchen, så de nya har nog inte detta problem, i alla fall inte i samma utsträckning.
Har funderat på en Mark2N och använda min "gamla" till andra hus, då jag tycker min 20D är för långsam som andrahus, men är annars nöjd med den och speciellt den låga vikten.
Möjligtvis kommer jag bli nöjd med Canon 30D, 20Ds efterföljare. Och avvaktar till Canon Mark3 som troligtvis kommer höst 2006.
Om man bara visste vad Canon kommer att släppa fram över.
Hälsningar
Omar Brännström
Har själv en Mark2 och är väldigt nöjd med den förutom att jag får ofta error 99, dvs kameran låser sig och alla bilder förloras i buffern, får stänga av kameran, ta ut batteriet, sätta in det igen, sätta på kameran, fågeln är sedan länge borta. Missat många bildtillfällen, har Mark2 från första batchen, så de nya har nog inte detta problem, i alla fall inte i samma utsträckning.
Har funderat på en Mark2N och använda min "gamla" till andra hus, då jag tycker min 20D är för långsam som andrahus, men är annars nöjd med den och speciellt den låga vikten.
Möjligtvis kommer jag bli nöjd med Canon 30D, 20Ds efterföljare. Och avvaktar till Canon Mark3 som troligtvis kommer höst 2006.
Hälsningar
Omar Brännström
Lars Johnsson
Aktiv medlem
Re: Re: Mark II N
Vad tar Mattssons Foto för den ? Jag bor i Lund så.......
agge28 skrev:
Vad tar Mattssons Foto för den ? Jag bor i Lund så.......
Kalle_B
Aktiv medlem
Dadigan skrev:
I regel betalar du ingen moms från EU länder, MEN det finns undantag! Vissa länder av någon anledning är undantagna, läs på www.tullverket.se för mer info...
afe
Aktiv medlem
Omar skrev:
Hälsningar
Omar Brännström
Att spekulera är ju alltid kul, och min gissning är att en MkIII innehåller sensorn från 5D i ett modifierat 1D-hus (förhoppningsvis lite lättare och mer ergonomiskt). Den lär också i så fall vara uppsnabbad till åtminstoned 5bps.
För dig som fågelfotograf innebär väl dock en sådan kamera att du måste skaffa längre gluggar