Annons

Någon som har 1D MarkII N hemmma?

Produkter
(logga in för att koppla)
Vet inte om jag är otydlig Markus.. Kan inte säga det tydligare. Canon HAR LEVERERAT EOS 1D MkIIn till de som var snabba att beställa. Men om du BESTÄLLER NU! så levereras den INTE FÖRE JUL!

Jeppe skrev:
Vet inte om jag är otydlig Markus.. Kan inte säga det tydligare. Canon HAR LEVERERAT EOS 1D MkIIn till de som var snabba att beställa. Men om du BESTÄLLER NU! så levereras den INTE FÖRE JUL!

Det var bättre förklarat!

Vh Markus

Retsticka!
Jag vill ha min kamera!
Pratade du med Canon om när den skulle komma och stämde tiden i såna fall?

Jag tror att jag får hjärtinfarkt...Canon blev lovade 55 kameror innan nyår, de har fått tre!
Nu börjar jag seriöst att överväga att köpa kameran utomlands, troligen england i såna fall. Vad tror ni -är det bäst att åka dit personligen eller vågar man lita på posten och beställa den från internet?

Dessutom måste jag kolla hur jag drar av momsen i efterhand men det löser sig nog -har jag förstått saken rätt om jag antar att det inte finns någon tull på varor från ett EU-land?

Det enda jag kan säga är att även om det tar tid så är det värt väntan. Den är övergrym! .

- Johan

Dadigan skrev:
Jag tror att jag får hjärtinfarkt...Canon blev lovade 55 kameror innan nyår, de har fått tre!
Nu börjar jag seriöst att överväga att köpa kameran utomlands, troligen england i såna fall. Vad tror ni -är det bäst att åka dit personligen eller vågar man lita på posten och beställa den från internet?

Dessutom måste jag kolla hur jag drar av momsen i efterhand men det löser sig nog -har jag förstått saken rätt om jag antar att det inte finns någon tull på varor från ett EU-land?

Jo, nog är den värd väntan men samtidigt vill jag inte behöva vänta längre än nödvändigt bara för att Canon Sverige inte får några leveranser...

Hej

Har själv en Mark2 och är väldigt nöjd med den förutom att jag får ofta error 99, dvs kameran låser sig och alla bilder förloras i buffern, får stänga av kameran, ta ut batteriet, sätta in det igen, sätta på kameran, fågeln är sedan länge borta. Missat många bildtillfällen, har Mark2 från första batchen, så de nya har nog inte detta problem, i alla fall inte i samma utsträckning.

Har funderat på en Mark2N och använda min "gamla" till andra hus, då jag tycker min 20D är för långsam som andrahus, men är annars nöjd med den och speciellt den låga vikten.

Möjligtvis kommer jag bli nöjd med Canon 30D, 20Ds efterföljare. Och avvaktar till Canon Mark3 som troligtvis kommer höst 2006.

Om man bara visste vad Canon kommer att släppa fram över.

Hälsningar
Omar Brännström

Dadigan skrev:

I regel betalar du ingen moms från EU länder, MEN det finns undantag! Vissa länder av någon anledning är undantagna, läs på www.tullverket.se för mer info...

Omar skrev:
Möjligtvis kommer jag bli nöjd med Canon 30D, 20Ds efterföljare. Och avvaktar till Canon Mark3 som troligtvis kommer höst 2006.

Om man bara visste vad Canon kommer att släppa fram över.

Hälsningar
Omar Brännström

Att spekulera är ju alltid kul, och min gissning är att en MkIII innehåller sensorn från 5D i ett modifierat 1D-hus (förhoppningsvis lite lättare och mer ergonomiskt). Den lär också i så fall vara uppsnabbad till åtminstoned 5bps.

För dig som fågelfotograf innebär väl dock en sådan kamera att du måste skaffa längre gluggar ;)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar