Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Någon som handlat från england?

Produkter
(logga in för att koppla)
Såhär blev resultatet på det jag tänkte inköpa från England. Resten av prylarna köper jag från Sverige för på de ska jag få ett paketpris som är bättre än Englands. Men frågorna är:

1. Ska man överhuvudtaget köpa en SB800 från England? Fraktkostnaden blir väl större och så mycket skiljer de sig inte från Sverige.

2. Går prisskillnaden mellan Calumet och RW motiveras med servicen och leveranstiden från RW? Inte hört spec mycket om Calumet så jag vet ju inte riktigt hur dom är på den punkten (verkar ju vara stort företag).

D300

Calumet Photo: 11 813 sek
Robert White: 12 460 sek


SB-800:

Calumet Photo: 3106 sek
Robert White: 3166 sek


Nikon 70-300 VR:

Calumet Photo: 3838 sek
Robert White: 4150 sek

Köpte mitt Nikon 300 f/2,8 VR från Calumet. Pris: £ 2813
(Robert White £ 3480).

Calumet svarar snabbt på telefon & mejl. Tyvärr tog det ca 3 veckor innan jag fick objektivet, men besparingen var rejäl, Kostade mig knappt 35' inklusive frakt.

/Roger
 
Köpte mitt Nikon 300 f/2,8 VR från Calumet. Pris: £ 2813
(Robert White £ 3480).

Calumet svarar snabbt på telefon & mejl. Tyvärr tog det ca 3 veckor innan jag fick objektivet, men besparingen var rejäl, Kostade mig knappt 35' inklusive frakt.

/Roger

Var det ett US-objektiv du fick då kanske?
 
Ni som köpt från Robert White, minns ni om ni fick något tracking#? Det står nu dispatched på min order, men jag kan inte hitta något tracking#. Vill minnas till 90% att det stod när jag checkade ut att man kunde spåra sina paket...

Då får du förmodligen den imorgon. Så var det för mig. Annars kan du alltid maila dem om trackingnumret

MVH Christer
 
Beställde från england www.ebay.co.uk en eos 50d för nån dag sedan. Finns en jä*la massa säljare där. Betalar man med paypal och kollar omdömen om säljaren så är man rätt säker. Har gjort mkt affärer över ebay. Pris på pricerunner: 12800:-. Jag betalade 9200:- inkl frakt. Bara 1 års garanti dock och måste kanske krångla iväg den till england ifall den pajjar. Får hålla tummarna :)
 
Ni som köpt från Robert White, minns ni om ni fick något tracking#? Det står nu dispatched på min order, men jag kan inte hitta något tracking#. Vill minnas till 90% att det stod när jag checkade ut att man kunde spåra sina paket...

jag har lagt två beställningar hos dem och aldrig har jag fått något tracking nummer, första gången mailade jag och fråga och då fick ja det.
andra gången blev jag bara helt överaskad av att det ringde på dörren när paketet kom, hade inte fått någon status uppdatering eller nåt, det låg inte ens som dispatched. väldigt märkligt. dock bra service och snabba leveranstider :)
 
[...] Någon som har några funderingar och erfarenheter? Jag tänker då på garantier/returer/lagning av en Amazon köpt vara.

Största problemet blir nog inte eventuella reparationer utan att få hit kameran, Amazon UK skickar inte elektronik utanför Storbritannien eller Irland:

Sony DSLR A700 Camera - Body Only *** We're sorry. This item can't be shipped to your selected destination. You may either change the shipping address or delete the item from your order by changing its quantity to 0 and clicking the update button below. ( See geographical restrictions.) ***
 
Hej,
har just fått min Canon 40D från Harrison Cameras och det var inga som helst problem. Ok leveranstid, för min del tog det 4 arbetsdagar, lätta att få kontakt med och dessutom fanns möjligheten på deras site att begära 'callback' vilket innebär att de ringer upp och så lämnar man sitt kort-nr istället för att behöva skicka det över nätet när man beställer. Jag testade av ren nyfikenhet och de ringde upp dagen efter och ett par timmar senare var kameran på väg.
Dessutom var de billigare än Warehouse Express och de andra större nät-butikerna som skickar från England till Sverige.

http://www.harrisoncameras.co.uk/

//magnus
 
Jag beställde en D60 med 18-55 VR frå Calumet UK. 337 pund gick det på totalt med frakt. Runt 3900. Det blir ju inte lika mycket att "tjäna" på såna här billiga kameror, men 1100 mindre än i Sverige var tillräckligt för att jag skulle slå till. Synd att man inte kan ta del av cash back dealarna de har i England för då skulle man kunna fynda rejält.
 
Är det billigare att köpa gluggar i butik i england än via internet i sverige? Alltså från svenska leverantörer (typ cyperphoto).
 
US-objektiv? Från USA? Hur som var det skickat från UK. Betalning via banktransfer till Royal Scotish bank.

lät som ett riktigt jante antagande, hoppas du är nöjd med gluggen!

Robert white skickar aldrig tracking, är inne på min 5:e beställning ifrån dom, alltid snabba och deras kundservice är superb.

senast 2x pocket wizards för 3500kr ink frakt, i sverige vill cyberphoto ha över 5 lax.
 
Snabb att ta betalt

Jag gjorde en internetbeställning hos Robert White för några veckor sedan. Efter att beställningen var gjord och betald fick jag veta att de inte hade varan i lager. Jag väntar fortfarande.

Roine W
 
Robert White rekommenderas

För några år sedan köpte jag ett par saker. Jag hade en del att fråga om. RW ligger i Poole, som är en ganska liten stad, och jag frågade i ett av breven om dom möjligen kände en bekant till mig som bor i Poole.

Oombedd plokade då RW fram personens adress o telefonnummer. Detta var lite off topic, men summasummarum var deras bemötande toppklass.
 
lät som ett riktigt jante antagande, hoppas du är nöjd med gluggen!


Jante-antagande, hur så ;)

Visst, objektivet är fantastiskt.


/Roger

"Var det ett US-objektiv du fick då kanske?" skrev christer. rent generellt så vet inte folk hur mkt glas kostar i utlandet och tar förgivet att man köpt ifrån us eller grå import bara för man hittat ett bra pris.

kan tänka mig att de är helt kanon, mitt nyårslöfte var att köpa ett innan nästa nyår, får se hur det går med det.
 
Har nån fått grejjer från Robert white utan att det har stått The order has been dispatched? Jag väntar på backorder på ett 24-70. Mejla för skojs skull från ett annat epostkonto och då sa de att de hade 24-70 inne... Men jag har inte fått nått... Skumt....
 
Senast ändrad:
Har nån fått grejjer från Robert white utan att det har stått The order has been dispatched? Jag väntar på backorder på ett 24-70. Mejla för skojs skull från ett annat epostkonto och då sa de att de hade 24-70 inne... Men jag har inte fått nått... Skumt....

Det har alltid stått "Dispatched" innan jag fått något från dem.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.