Annons

Någon som handlat från england?

Produkter
(logga in för att koppla)

vifra

Aktiv medlem
Finns det någon som handlat från RobertWhite eller Warehouseexpress i england och kan dela med sig av sina erfarenheter.
 
robert white kan jag verkligen rekomendera. snabb leverans, svarar på frågor snabbt. bra bemötande. tänk bara på att deras priser visas utan momsen som ligger på 17% eller något sånt i england.
 
Har inte handlat ännu, men jag kan instämma i att Robert White besvarar frågot snabbt och bra. Ska beställa en Nikon D3 och ett objektiv snart, så vi får de hur det går.

/Mats
 
Beställde mina studioblixtar från Warehouseexpress och det funkade bra. Det var fel på ett av blixthuvudena när de kom fram, men efter något samtal med deras support bytte de den ganska raskt.
 
Senast ändrad:
Har nyligen köpt ett objektiv från Robert White. Har inget att klaga på. Leveransen var snabb som tusan, dock var det med UPS som levererar "till dörren" på en tid som inte nödvändigtvis passar en. Så det gäller att välja rätt leveransadress. Det går dock att ändra på tycks det, i mitt fall ringde UPS före och jag kunde styra om leveransen till jobbet.
 
Tummen upp för Robert White.
Angående leveranserna så valde jag att de skulle leverera till mitt jobb så för mig fungerade utkörning bra.
 
Verkligen tummen upp för RobertWhite.

Beställde igår, måndag.
Sitter med paketet här nu.
OBS inget Aprilskämt.

Mindre än 24 timmar.

UPS kanske ska en eloge också, dom har ju transporterat det.
 
Har just (kl 13.30) beställt en Nikon D3 och 14-24 gluggen från Robert White. Han lovade att det skulle komma imorgon, ska bli spännande!
 
Speedy skrev:
robert white kan jag verkligen rekomendera. snabb leverans, svarar på frågor snabbt. bra bemötande. tänk bara på att deras priser visas utan momsen som ligger på 17% eller något sånt i england.

enig!
mycket trevlig butik!
som regel förskottsbetalning men det är inget att gruva sig för. varken fifflare eller konkursbenäget:)
 
iBoat skrev:
Har just (kl 13.30) beställt en Nikon D3 och 14-24 gluggen från Robert White. Han lovade att det skulle komma imorgon, ska bli spännande!

Samma kit som jag sitter med.
Svårt att koncentrera sig på jobbet kan jag lova.
 
vifra skrev:
Samma kit som jag sitter med.
Svårt att koncentrera sig på jobbet kan jag lova.

Ja, den kombinationen är nog svårslagen. Hoppas man känner igen sig någorlunda i menyer och hantering. Ska plåta ett sportevenemang i morgon kväll.

Tar nog med min D200 som backup!
 
Jag sparade drygt 11000kr på den här affären. (Nikon D3 + Nikon Objektiv AF 14-24/2,8G ED AF-S och ett extra batteri till kameran)

Inte illa!

I Sverige kostade kalaset 64785:- (Scandinavian Photo) och hos Robert White 53295:-
båda priserna inklusive svensk moms och frakt.
 
Bara för att prova så beställde jag ett Tamron 200-500 från Warehouseexpress i dag.

Får se i morgon om det kommer ett paket till.
 
Robert White har funnits i cirka 20 år, dvs innan Internethandeln tog fart. De nischade in sig på pro-användare, (vilket märks på deras service), och har agenturer på ett antal mellan- och storformatskameror m.m.

De har ett utomordentligt gott rykte - torde vara svårt att hitta något mera seriöst företag på Internet vad jag kan se.
 
SUCK!
Jag fick inga idag från Warehouseexpress. Det ska vara skickat så det kommer väl ett paket imorgon, hoppas jag.
 
Suck Suck

Ännu inget. Trots löfte om leverans före helgen.
Paketet låg i Norwich i 24 timmar. Verkar som det går med båt.

Ringde själv till transportören och fick besked att paketet fanns i danmark för utkörning!?
Kan iofs vara språkförbistring.

Ringde efter det till Warehouseexpress som konfirmerade att paketet var till mig och till sverige. Normal leveranstid skall vara 2-3 dagar.
Nu är vi inne på dag 5.

Hoppas på besked under dagen.

Vad det är jag suktar efter?
Två Tamronobjektiv och ett blixtpaket.

Fortsättning följer.
 
vifra skrev:
Suck Suck

Ännu inget. Trots löfte om leverans före helgen.
Paketet låg i Norwich i 24 timmar. Verkar som det går med båt.

Ringde själv till transportören och fick besked att paketet fanns i danmark för utkörning!?
Kan iofs vara språkförbistring.

Ringde efter det till Warehouseexpress som konfirmerade att paketet var till mig och till sverige. Normal leveranstid skall vara 2-3 dagar.
Nu är vi inne på dag 5.

Hoppas på besked under dagen.

Vad det är jag suktar efter?
Två Tamronobjektiv och ett blixtpaket.

Fortsättning följer.

Nu blir jag nyfiken!
Det ena objektivet var väl en 200-500, vilket är det andra? Vilket objektiv använder du som normal till din D3?
/Mats
 
Det andra är en 28-70 som enligt Foto skulle vara ett fynd.

Priset är så lågt att jag kan ta smällen om jag måste uppgradera till Nikons 24-70.

Idag använder jag en uppsjö gamla AI- objektiv till D3:an. Främst sitter 35/2, och 85/1,8 framför huset. Man jag har även provat med 200/4 lite.

Nästa som ska inhandlas är nikon 70-200/2,8 men den var slut hos RobertWhite när jag beställde D3:an.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.