Annons

Näsproblem med K10D!!

Produkter
(logga in för att koppla)

Benjamin83

Aktiv medlem
Fick K10an idag..

Nån mer än jag som sliter ut näsan mot deleteknappens vassa plast som sticker upp??

Är det färgad plast rakt genom så man kunde runda ner det lite?

Nej vänsterögd som jag är har jag större problem med att jag petar mig i ögat när jag trycker på AF-knappen :)

haha, ok.. kanske får vänja mig vid att använda vänster öga istället.. fast jag tycker det är smidigt att se utanför kameran med andra ögat.. =)

Benjamin83 skrev:
haha, ok.. kanske får vänja mig vid att använda vänster öga istället.. fast jag tycker det är smidigt att se utanför kameran med andra ögat.. =)

Det är ju jobbigt! Då måste man ju blunda med det ögat om man ska se sökarbilden helt klart , måste jag iaf ;)

Benjamin83 skrev:
Fick K10an idag..

Nån mer än jag som sliter ut näsan mot deleteknappens vassa plast som sticker upp??

Är det färgad plast rakt genom så man kunde runda ner det lite?
Jag upplevde det första dagarna, nu känner jag inte av det. Min näsa kanske har vant sig, vem vet

Min nästipp vilar bekvämt vid "info"-texten. Du får se piggen på delete-knappen som en 'feature' så inte kameran glider omkring på ansiktet! :D

Albin, det är skönt att se utanför om man t.ex. ska följa en hunds rörelser..

Och som svar på det andra:

Problemet är nog att jag har glasögon.. jag blir tvungen att använda den vinkeln på huvudet för att se genom glaset, och kan ju inte bara ställa om dioptrin och inte använda glasögon, då ser jag ju aldrig mina motiv, och har jag glasögon med dioptrin inställd för att vara utan så måste jag ta av glasögonen för att fota.. jobbig sits..

Jag har linser men det är obekvämt och omständligt om man är ute på vandring.. :p

Nån annan med glasögon som tycker det är svårt..? Både att se hela sökarbilden tydligt, men oxå att man inte kan vrida huvudet hur som helst..

Björn: Glasögonorm du med? 8)

Jag håller med att det verkar vara en bra "feature"
Har själv glasögon och snoken hamnar oftast på piggen eller helt vid sidan av kameran. har beställt en 1.3x förstorare från shiftlenses. Det gör att sökaren kommer ut lite från kameran. Har en modell av glasögon som är välvda och sitter ganska mot ansiktet så jag hoppas på att jag kan se hela sökaren. Kan återrapportera till dig om någon dag.

jag har glasögon ibland när jag fotar. men alltsom oftast har jag linser. stör mig ltie på att jag int ekan se hela sökarbilden utan att trycka in brillorna i ögonhålan, så jag får höfta lite med komponeringen ibland. men som sagt med linser är det ju inga problem...

Benjamin83 skrev:

Björn: Glasögonorm du med? 8)
Givet!

Fast mina glasögon flyttar på sig rätt bra eftersom att jag har mjuka titanbågar. Dessutom är jag inte så jätteblind, så det är inte så noggrannt med var man tittar genom glaset och så

FILM) (Bjarte skrev:
Givet!

Fast mina glasögon flyttar på sig rätt bra eftersom att jag har mjuka titanbågar. Dessutom är jag inte så jätteblind, så det är inte så noggrannt med var man tittar genom glaset och så

Jag har inte heller så dålig syn(-0,75 på bägge), men ska man kolla så skärpan ligger rätt, så är det ju bra om man ser skarpt till att börja med.. =)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar