Hej igen!
Är fortfarande lite vimsig på hur man egenligen ska svara här på forumet! Sorry för mitt förra svar som var hemskt dåligt och otydligt! Så skriver jag nu igen och berättar tydligare hur det kom sig med att jag inte hade formaterat mitt minnekort förut osv.
Det var så här...
Jag var dum och klantig när jag fick mitt minnekort (som var större än mitt förra minnekort) då blev jag SÅ irvig och började fotografera direkt.
När jag har fotograferat ca 500 bilder, så upptäckte jag att jag inte kunde ladda upp bilderna på hårddisken eftersom datorn sa att man inte kunde hitta något minnekort i min kamera.
Självklart blev man ju skitsur på minnekortet och datorn/drivrutinen DÅ! (Jag trodde att det var något skumt över dem.)
Samt jag ville inte ta bort alla bilderna och var tvungen att ladda upp bilderna MANUELLT! *dumma sara*
Så det hade pågått i cirka två (hum hum) månader, så en dag kom jag på att jag inte hade formaterat det nya minnekortet.
AHA, nu fungerar det att ladda upp bilderna automatiskt efteråt.
PINSAMT!!! Efter bakläxan formaterar jag minnekortet VARJE gång efter jag tömt det...
Tack att du, Kristoffer, hjälpte till att förklara hur man formaterar...
!
Glad påsk!
// Sara - efterklok...