Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

När kommer D70 18-70 till butikerna igen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Verkade inte speciellt svårt att få tag på den (med kitet) i Umeå iaf... Jag köpte min på expert utan att ha stått i kö. Dom hade två st på lager. =)
 
Gbg 23-24 juli: Nikon-kitet

Igår hade Expert i Femmanhuset ett Nikonsigma-kit som de säljer med de bägge Sigma-objektiven, tror kanske att det fanns ett hus också, utöver det.

Idag vid 12 fanns två "riktiga" Nikon-kit på Foto-Quick vid Fokushuset på Åvägen.

Och, som någon redan nämnt: på Scandinavian Photo verkar Nikon-kit finnas inne, iaf enligt leverans-status-info igår kväll.

Jag köpte min idag (Nikon D70 med DX-zoomen 18-70), nu måste jag bara stå ut med att vänta till den laddat, laddar 24 timmar (somliga säger ju att batteriet räcker längre då, andra säger "inte" men jag brukar ladda länge första gången).

Har ju en manual att läsa under tiden, och så den gamla traktor-kameran som jag nästan "sörjer" lite nu, hur skruttig den än är (och när jag säger skruttig så menar jag skruttig, bara att kolla i min profil) - men gissa vad jag klämt ut mycket ur den - och inte fattar jag hur jag ska lära mig allt nu - dvs stå ut i början med att jag inte kan, att det tar tid, man vill ju så gärna Äntligen kunna fånga alla de där motiven/stämningarna man drömt om så länge....
 
Re: Gbg 23-24 juli: Nikon-kitet

Eva Obenius skrev:
nu måste jag bara stå ut med att vänta till den laddat, laddar 24 timmar (somliga säger ju att batteriet räcker längre då, andra säger "inte" men jag brukar ladda länge första gången).
24 timmar? laddaren laddar ju bara tills batteriet är färdigladdat, brukar ta c:a 2timmar
Den laddar varken mer eller mindre än fulladat.
 
Nu går även jag och väntar på min D70, hoppas den kommer nån gång nästa vecka, beställde dock inte med kitobjektivet utan ett tamron 28-75. Har beställt minneskort och minneskortläsare idag, ska se om jag hittar en väska och kanske ett par filter i veckan också. Det är inte nyttigt att gå och vänta så här :)

Förrästen angående minneskortläsaren, beställde en för usb 2.0 stöd. Läste på dpreview att kameran även stödjer usb 2.0 men vill minnas att den inte skickar med den hastigheten utan bara stödjer att anslutas till en sådan port, är det rätt? Hursomhelst så spar man ju batteri på att skicka via läsaren istället.
 
Jepp Anders, kameran använder USB2-standarden. Det är en standard som tillåter flera olika hastigheter, och dessvärre använder D70 den lägsta av dem, dvs samma hastighet som USB1.1.
 
Hmm, jag vet faktiskt inte hur man kan vara säker på det. Men om det är USB 2.0 har jag alltid utgått från att det är den snabba (480 Mbit/s) hastigheten också, och jag har aldrig bommat. Det är bara D70 jag känner till som kör med långsammare hastighet, och där stod det tydligt angivet på flera ställen.

Jag kan inte lova, men jag gissar på att du lungt kan köpa en USB2-läsare och få en med schysst hastighet!
 
Re: Gbg 23-24 juli: Nikon-kitet

Eva Obenius skrev:
Och, som någon redan nämnt: på Scandinavian Photo verkar Nikon-kit finnas inne, iaf enligt leverans-status-info igår kväll.

Tack för tipset Eva!

Var i Bankeryd i dag och köpte ett av de två kitten!
Hade beställt ett i en Expertbutik och skulle fått den i fredags men det kom inga kameror....
Lyckan var, som du kan gissa, fulltändig när jag kolla per telefon att deras lageruppgift stämde.
Det är inte klokt vad kul det är att sprätta paket i prassliga plastpåsar med kiselgel i!!!!!

Att kameran desutom överträffade förväntningarna i "feeling" är ju ändå bättre.

Nu skall jag bara vänta på att ackarna får lite frisk ström så jag kan "framkalla" i datorn.
SPÄNNINGEN ÄR OLIDLIG!

Hoppas kunna bidra med någon bild framöver. Får väl läsa lite "manul" först.
 
Då kanske jag fick det sista kitet, jag beställde nämligen på webben från Scandinavian Photo i söndags och det skickades igår, finns just nu på postcentralen i Örebro och dyker väl upp här i Skoghall imorgon, spänningen är olidlig...

Jag beställde D70-kitet med 18-70, 70-300, SB600 blixt, UV-filter till båda objektiven och en väska...

mvh fluffen
 
Så himla nöjd att jag lyckades hitta en kille som sålde sin d70 med 18-70 objektivet, 9 månaders garanti kvar och svensk manual för 7995:-. Han hade även köpt en 300d för att testa de både och kom fram till att han skulle ha en 10d istället.
:)
(så himla toppen för mig då)
 
fluffen skrev:
Jag beställde D70-kitet med 18-70, 70-300, SB600 blixt, UV-filter till båda objektiven och en väska...

Väska låter bra. Jag har lagt min D70 i ryggsäcken och två ggr har linsskyddet lossnat,ingen fara, hade ändå bara en handduk däri - men ska skaffa väska jag med snabbt.
 
Såg ett kit i skylten på Expert på Avenyn nära Götaplatsen i Gbg häromdagen, 12.995:- vill jag minnas att det stod på prislappen... jag lät kitet stå kvar ;-)
 
Så, nu har även jag fått min D70, känns som att det är en riktigt härlig kamera! Har bara hunnit ta några enstaka bilder änsålänge. Det blev kitet med 18-70 ändå, orkade inte vänta på Tyskland, kunde ta ett tag verkade det som.

SKa leka med min nya leksak nu :)
 
Expertbutiken "Fromholtz Foto" på Trädgårdstorget i Linköping hade minst ett D70-kit hemma så sent som igår, 31/7-04 (det stod nämligen ett i skyltfönstret).
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.