Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

När kommer D70 18-70 till butikerna igen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Dustin.se satte idag preleminärt leveransdatum 30 april. (samma pris som scandinavianphoto).

Jag har plats 3 i kön på dustin, senast gick det iväg kameror den 2:a april tydligen, och när jag beställde vart jag placerad som nr 18. Fick nästan den 2:a iaf ;)

Jag snackade med en lokal handlare idag och han sa att Nikon Sverige kommer få in en ny leverans tidigt nästa vecka. Han skulle höra av sig till mig så fort han visste mer...

Hoppas på att få den innan nästa helg eftersom jag ska till slovakien en vecka då o gärna skulle vilja ha med mig kameran...

*hoppas*

/Viktor

timofej skrev:
För 14000:-, eh? Hellre vänta lite och spendera 1500:- på något fint tillbehör.

Ehhh...ja!
12995:- istället för 12495:-
I handen nu istället för plats 70+ i kön(Scandinavian idag) alternativt plats 30+ i kön hos Cyberphoto.

500:- känns det nog värt att ha den nu istället för att KANSKE få köpa den i maj men troligen bli utan ännu längre...

Va kommer ni få ge för era D70?
Själv kommer prislappen hamna strax över 14.000:-
D70, DX 18-70, CF Ultra II 512MB.......
Tyckte att ja hade kollat mycket på andra priser runtom. Fann detta var mest prisvärt, då det hamna någonstans i mitten, något lägre än tex scandinavian och något dyrare än några andra...
Här slipper jag även frakten, vilket är ett plus :)

Föressten, vet ej om ni såg men jag skickade ett mail till Nikon och frågade när den kan tänkas komma, och svaret blev nångång i början av maj :)

/erik

Sonnaren skrev:
Då vore det väl trevligt om du delade med dig......;-)).
Den bild du har inlagd just nu strålar väl inte av fröjd och jubel precis.....?
Us

hur menar du då? naturen kanske skriker ut sin fröjd och jubel över att slippa människans framfart över och genom den. stilla morgon.

eller vill du se ett ansiktsuttryck av jubel måntro?

acey skrev:
hur menar du då? naturen kanske skriker ut sin fröjd och jubel över att slippa människans framfart över och genom den. stilla morgon.

eller vill du se ett ansiktsuttryck av jubel måntro?
Om naturen "kanske skriker ut sin fröjd och jubel över att slippa .........." är det rasande skickligt dolt i bilden av ett hopptorn.
Några ansikten har jag inte efterlyst.
Us

Sonnaren skrev:
Om naturen "kanske skriker ut sin fröjd och jubel över att slippa .........." är det rasande skickligt dolt i bilden av ett hopptorn.
Några ansikten har jag inte efterlyst.
Us

jag pratar om vattnet, naturen behöver inte vara träd eller dylikt. :)

Pratade nyss med en återförsäljare som sa att 400st kameror kommit in under veckan i Sverige.

Men det var dock 8000 order inne, så det dröjer innan alla blir glada...

Mvh Jonas

Jag låg på plats 18 hos scandinavian photo när jag avbeställde :)

Dock ligger jag på plats 3 hos dustin.se!! och de BÖR få in fler än 3 st tycker man :)

*hoppas*

har väntat så jäkla länge på en kamera nu så jag snart spricker (inte bara d70, men en systemare öht)

köa

Jag låg på 28e plats när jag avbeställde för en månad sen. Jag gick ner o köpte den på expert istället. fick betala 12.995 för D70+18-70, det är 500 mer men man sparar ju in frakten. Och så har jag hunnit ta en jäävla massa bilder. Rätt kul att ha en kamera nu på våren.

Jag läste att dom bara skulle göra 800.000 D70isar totalt i år, i hela världen. Det kommer ju aldrig räcka.

Men den som väntar på nåt gott...

Här finns D70

Testa Expert Z-foto på Avenyn i Göteborg, var inne hos dem idag och de sa att de skulle få in 6 eller 8 exemplar med original optik imorgon eller övermorgon.

Ring vet jag!!! 031-184000

beställde just min

beställde just min på fotaffärn i sundsvall, han sa att han just pratat med nikkon och att de skulle få in 6-7 kit i mitten/slutet på nästa vecka, när jag ringde så var 2st redan bokade. kostar 12995:-
tel 060-171111

D70 på gång!

Kollat runt hos alla möjliga handlare och internet/postorder. När jag hittat det bästa priset gick jag ner till den "lokala" handlarn och börja pruta... Får en D70 med 18-70 och 70-300 ED för 16.100kr
Klart idag, hämtas på måndag eller tisdag!

Ibland har man tur!

Dustin har fått in kameror, vet ej hur många, men min beställning är inte restnoterad längre (jag stod på plats 3 i kön så minst 3 st fick de in iaf ;)

Äntligen är den på väg... :D

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar