** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

när har du INTE DIN KAMERA med?

Produkter
(logga in för att koppla)
FILM) (ulltand skrev:
Är nyfiken på vilka arbetsplatser det är fotoförbud på.

Ja som andra sagt diverse industrier, i mitt fall en kemisk fabrik.

Det är nog inga statshemligheter man håller på med på mitt jobb, men de kör förbud ändå.

Anders Östberg skrev:
Bortsett från olämpliga/obehagliga fototillfällen som redan nämnts (begravning, m.m.)...

När jag vill vara med och uppleva något själv lämnar jag kameran hemma. Gå på en konsert utan kamera är mycket bättre för musiken t.ex. Har jag kameran med mig blir jag plötsligt fotograf istället och kommer inte att uppleva speciellt mycket av vad som händer utanför ramen på sökaren.

Jag lämnar också kameran hemma när det finns en risk att bli officiell fotograf för något ointressant,...

där är en bra aspekt, som JAG MARKERANDE infört vid fester också ( "nu är JAG LEDIG")
och ärligt talat,,,,,,,hur kul är det - egentligen ´- med bilder på onyktra medmänniskor,,,,,,, eller "kul" är väl det ENDA värdet i såfall

Har aldrig tagit med mig någon kamera i duschen eller när jag har dykt.
Vid matinköp i affärer händer det sällan att jag har med kameran, bara om banerna är dåliga, då mailar jag till grossisten, bifogar några bilder på dåliga bananer.
Uppenbara fotoförbud brukar jag även respektera, om det står en vakt i närheten, annars .... :)

Re: Re: Re: när har du INTE DIN KAMERA med?

hound skrev:
eh och du hade tänkt att ha begravningar i plural?
Förstår inte vad du vill med den frågan, men svarar ändå.
Min egen är inte plural..
Mina egna är det...
Andras begravningar är plural och dom kan jag fota.

Jag brukade ha min kamera med mig i skolan. Vid fest eller annan tillställning har jag med den ibland, eftersom jag inte alltid orkar med att bli frivillig utvald att dokumentera.

Jag tror säkert man kan ha sin kamera med sig och ändå "koppla från" fotografin. Bara veta att man har den med sig ifall något ovanligt skulle hända, utan att ha den framme konstant.

Jag kan tänkas lämna kameran hemma när det gäller...

Begravning
Jag har dock aldrig varit på en.

Biobesök
Finns inget att fota samt att det är fotoförbud.

Sandstränder
Folk får gärna idéer för sig, det finns inget att fota, och man riskerar skada eller stöld.

Shopping osv
Jag har aldrig behövt min kamera i butiker och liknande, så ja.. ren barlast.

Jag tar oftast inte med kameran på fester jag deltar i. Då vill jag vara just deltagare och inte betraktare. Jag blir annorlunda med kameran och får ett helt annat förhållningssätt till festen.
Att jag sedan fotar en del fester åt andra är en annan sak, då deltar jag inte utan dokumenterar.
Finns dock undantag som till exempel en studentfest nyligen, där fotade jag åt huvudpersonen och deltog i festen.

Samma förhållningssätt som Anders Östberg gav uttryck för tidigare i tråden.

Iofs Anton, "det finns alltid något att fota" är ju ett bra ordspråk, men jag menar just under filmen, och som besökare. Då det är mörkt i salongen med endast duken som lyser upp. Däremot kan man hitta mycket innan och efter, eller om man är maskinist på biografen som jag. Jag har en bild upplagd som jag tog i maskinrummet och som jag tycker är ganska fin :)

Faktiskt när jag åker skidor(alpint). Då väljer jag om jag vill åka eller fota, i princip aldrig bägge samtidigt. (Oftast blir valet åkningen ;o) )

/Micke

Har alltid kameraryggsäcken med mig. Men ibland kan det vara lite jobbigt då man kommit hem efter många timmars travande på stan, utan att ha tagit upp kameran än enda gång...

...Men det är det värt.

Man går väl inte naken heller?

Bortsett från de ytterst få tillfällen jag av outgrundlig anledning åkt ifrån kameran är den alltid med.
Duschen är ett undantag. Och det är sällan jag sover med kameran. (Men 300/2.8 monterad på en rejält stativ blir ett ganska schysst stöd för pannan om man somnar i gömslet)

*mutter*

För en timme sen när jag var ute och cyklade med hunden och hade världens fotoläge på en stor vildsvinsgalt, bara 15-20m ifrån mig....

Måste vara när jag duschar... Eller de gånger min fru TOTAL FÖRBJUDER MIG!!!

Med stora bokstäver ;)

Jag har nästan ALDRIG kameran med mig. bara när jag har fotojobb ;)

Min fru tycker jag ska köpa en pocketkamera till henne så vi kan få bilder på barnen...

Arbetsskada kanske att inte plåta privat...

Patrik

hmm.. enda gången den inte får följa med är nog när det skall intagas alkoholhaltiga drycker i någon bar eller nåt.. men vadå.. jag är ingen principfast människa så förr eller senare får den säkert hänga med dit också..

Jag har tom köpt en kameraväska som är helt ok som handväsak modell större

Har aldrig kameran med...

Har aldrig varit intresserad av att ta bilder utanför "jobbet" i vardagsmiljö. Äger inte ens utrustning att kunna ta en bild så nu när jag tänker efter. :)

Inga speciella tillfällen egentligen. Ofta hänger väl XA:n eller någon annan kompakt med, om jag inte vill ha med en systemkamera. Men jag lämnar kameran hemma när jag inte känner för att plåta helt enkelt.

Sen jag borjade jobba heltid med foto har jag i princip aldrig med mig kameran nar jag inte jobbar.
i varje fall inte om det inte ar ngt valdigt speciellt jag vill undersoka.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar