Annons

när har du INTE DIN KAMERA med?

Produkter
(logga in för att koppla)
När jag åkte till Haiti. Extremt korkat. Främlingslegionen, FN trupper, kaoset på gatorna. Skulle definitivt haft kameran med mig.

Jag har oftast INTE med min Pentax 6x7,vilket kanske är dumt.
Skulle jag släpa med mig den överallt plus det obligatoriska stativet på 6kg så kanske man skulle få muskler (eller nackspärr)!

evalisen skrev:
Min kameraryggsäck är med mej typ överallt,
fast jag var hos tandläkarn för några dagar sen då va den faktiskt inte med.
Och det är nog enda stället som jag kan tänka mej att jag aldrig skulle ta med den.

Tandläkaren också!

"Ställer ryggan med kameran här på golvet", säger jag! :)
"Jo, det går bra, som vanligt"! säger den förstående Tandläkaren.... :)

Sedan när den ångestladdade stunden är över,
fram med kameran, och ut på Söder, för vbf. ned mot City/Kungsholmen/Vasasta'n!
Livet är en fest!!!!

evalisen skrev:
Min kameraryggsäck är med mej typ överallt,
fast jag var hos tandläkarn för några dagar sen då va den faktiskt inte med.
Och det är nog enda stället som jag kan tänka mej att jag aldrig skulle ta med den.

Kameraryggsäck!!?? ;);)

Ok, har faktiskt en emergencyplats i min vanliga rygga,
OM,
OM jag måste lägga ned kameran vid något akuttillfälle, som tex då jag sitter i tandläkarstolen, eller hos frisören.. ;):)

Kan nog ha kameran runt halsen även hos tandläkaren...... ;)
Har en förstående tandläkare... ;)
Han känner mig! :) :)

Men,
då lägger jag ned den i ryggan en liten stund! :)

Tror nästan alltid att jag har kameran med mig. Hos tandläkaren har jag med mig en Canon ixus kamera som slinker ner i fickan.

Annars till skolan och så har jag med mig dslr'n. Ibland bara med en 50/1.4 på, men det räcker långt. Man får tänka lite mer innan man fotar också. Men oftast blir det att jag tar med både vidvinkelzoomen och telezoomen också, ufifallatt...

den får inte följa med när tanken med kvällen är att inta en viss mängd alkohol....vill helst inte se minneskortsfacket fyllt med öl=)

och på de flesta familjatillställningarn, jag har av erfarenhet lärt mig att det aldrig är nåt kul att fota där....

Grejen ær att jag orkar inte konka runt på en stor væska alltid, funderar faktist på att skaffa typ en 350d med ett 17-50. Sån kan man alltid har med sig, eller en vanlig kompakt'are.

Benganbus skrev:
Tandläkaren också!

"Ställer ryggan med kameran här på golvet", säger jag! :)
"Jo, det går bra, som vanligt"! säger den förstående Tandläkaren.... :)

Sedan när den ångestladdade stunden är över,
fram med kameran, och ut på Söder, för vbf. ned mot City/Kungsholmen/Vasasta'n!
Livet är en fest!!!!

De låter faktiskt himla härligt! :eek:)
Kanske är de något jag borde ta efter också... jag menar kameran till tandläkarn. ;o)

Benganbus skrev:
Kameraryggsäck!!?? ;);)

Ok, har faktiskt en emergencyplats i min vanliga rygga,
OM,
OM jag måste lägga ned kameran vid något akuttillfälle, som tex då jag sitter i tandläkarstolen, eller hos frisören.. ;):)

Kan nog ha kameran runt halsen även hos tandläkaren...... ;)
Har en förstående tandläkare... ;)
Han känner mig! :) :)

Men,
då lägger jag ned den i ryggan en liten stund! :)

Jodå, hela kameraryggsäcken åker alltid med,
tror den väger runt 7 kilo.
Ett himla slit, men oftast är de värt de. :eek:)

hound skrev:
jag brukar säga att jag är inte klädd, utan min kamera

men det finns tillfällen då jag hellre är -
"halvklädd" och helt frivilligt lämnar dín KAMERA hemma
som tex,,

begravningar,
fester,
shopping
inomhuskonserter

och

TANDLÄKARBESÖK

när är du,utan din Kamera?

Min egen begravning?

Jag har nästan alltid kamera med mig. Den lilla digitalkameran får lätt plats i fickan.
På jobbet är det absolut fotoförbud och där får man inte ta in en kamera.

Hos tandläkare?

Vad är det med tandläkarbesöken? Varför lämnar så många kameran hemma just då?

Okej att man inte fotar något under själva ingreppet (kanske), men är det något speciellt med just tandläkare?

Jag tror det är nödvändigt att lämna kameran hemma ibland, och byta perspektiv även inför kodakögonblicken.

PS. På mitt jobb är det också fotoförbud, lite ironiskt eftersom det vore väldigt kul att fota just där.

hound skrev:
jag brukar säga att jag är inte klädd, utan min kamera

men det finns tillfällen då jag hellre är -
"halvklädd" och helt frivilligt lämnar dín KAMERA hemma
som tex,,

begravningar,
fester,
shopping
inomhuskonserter

och

TANDLÄKARBESÖK

när är du,utan din Kamera?

När jag inte känner för att ha med den, helt enkelt!

..och jag har aldrig kameran med när det är något jag bara måste ta kort på, då har jag den alltid liggandes hemma av någon dum anledning.

alla militära anläggningar och områden har jag för mig....sen kan jag tänka mig att det är fotoförbud på en hel del labb och dylika platser. men jag har även blivit avspisad från en ok/q8 mack när jag drog upp min kamera inne i butiken, i det här fallet var det en fullstor, axelburen videokamera men ändå...

Bortsett från olämpliga/obehagliga fototillfällen som redan nämnts (begravning, m.m.)...

När jag vill vara med och uppleva något själv lämnar jag kameran hemma. Gå på en konsert utan kamera är mycket bättre för musiken t.ex. Har jag kameran med mig blir jag plötsligt fotograf istället och kommer inte att uppleva speciellt mycket av vad som händer utanför ramen på sökaren.

Jag lämnar också kameran hemma när det finns en risk att bli officiell fotograf för något ointressant, en konferensresa kan t.ex. bli rätt jobbig om man blir "utsedd till frivillig" att dokumentera allt för interna websidan...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar