Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

När det snöar?

Produkter
(logga in för att koppla)

Stinaliza

Medlem
Något särskilt man bör tänka på när man tar ut kameran medan det snöar? Använder ni något skydd eller inte? Har en EOS 50D och den ska väl vara vädertätad?
 
om du borstar av snön innan du tar in kameran och kanske lägger den i en plastpåse alt. låter den tinalångsamt så skall det inte vara några problem ..
 
om du borstar av snön innan du tar in kameran och kanske lägger den i en plastpåse alt. låter den tinalångsamt så skall det inte vara några problem ..

Denna diskussion brukar föras varje vinter. Långa uppsatser (och trätor) har förts i ämnet. Om man har någon insikt i (fuktiga)luftens fysik så inser man att man inte skall stoppa kameran i en plastpåse.
 
Denna diskussion brukar föras varje vinter. Långa uppsatser (och trätor) har förts i ämnet. Om man har någon insikt i (fuktiga)luftens fysik så inser man att man inte skall stoppa kameran i en plastpåse.

vinterluft är oftast ganska torr

men eftersom det verkar som du påstår dig vara påläst kanske kan förklara för mig och alla andra som inte är "insatta"
 
Ja, det där med att låta kameran ligga kvar i kameraväskan när den har varit ute i kyla vet jag, jag tänkte mer om den blir våt av snön :)
 
torka bara av den och låt den vara sen. Glöm plastpåsen!!!

om du borstar av snön innan du tar in kameran och kanske lägger den i en plastpåse alt. låter den tinalångsamt så skall det inte vara några problem ..

Prova lägg ta din snöiga mössa, borsta av den och lägg i den i en plastpåse så provar jag utan. Får se vems som torkar snabbast och luktar minst unket ;).

Plastpåse är väl bra att ha kameran i innan man går ut och det regnar eller snöar och/eller man inte har en vädertätad kamera.

/Stefan
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.