ANNONS
Annons

När 1DMk3 anlände...

Produkter
(logga in för att koppla)

JoeCole

Aktiv medlem
Jag har inte fått min...än.
Men ni som fått den, kan ni inte skriva följande:

Jag beställde den:
Den kom:
Första bilden jag tog med den: (bifoga bild)
 
Mer intressanta saker kanske ska tilläggas:

Jag beställde den på denna butik:
Betyg 1-5:
 
Jag beställde min via en privatperson runt början av April. Min anlände den 20 Juni och var då ca två veckor försenad pga strejk hos det lokala fraktbolaget. Jag är nog trots allt en av de som fått kameran skapligt sett till att vara boende i Sverige. Mitt pris var 35000. Någon bild orkar jag inte bifoga då tillåten storlek inte säger någonting om kamerans förmåga. Personligen är jag jättenöjd med kameran. Väldigt enkel och lätthanterlig. Vikten jämfört med min förra D200 känns en smula ovant (tungt) men det är till stor del en vanesak. Bildkvaliten ut från kameran är mycket bra och inte så dålig som jag tror en Canonkännare förutspått. Kamerans interna uppräkning är betydligt bättre än Nikon D200:as. Brusnivåerna är helt fantastiska och den automatiska vitbalansen ovanligt bra. Bättre än den på D70 och D200. Något som jag gillar extra mycket är att man kan variera sig en hel del i svartvitläget med olika toner och filtereffekter. Kameran lämnar inte mycket övrigt att önska, känns som att man kan slå sig till ro i prylbögeriet de närmaste 3-4 åren.
 
Jag ska dra och hämta min om några min, på FotoVideo. Beställde den för ett par veckor sen och igår kom den. Jag återkommer! :)
 
herne skrev:
Jag ska dra och hämta min om några min, på FotoVideo. Beställde den för ett par veckor sen och igår kom den. Jag återkommer! :)
Nu blev nog en o annan lite småsur när du skriver att du beställde den för ett par veckor sedan. Det finns de som beställde i typ februari, mars som fortfarande inte fått sin.
 
Jag fick min i förrgår ..
Undrar var man kan hämta en uppdatering till Capture One så den fungerar med MkIII också ..
 
paul innergård skrev:
Nu blev nog en o annan lite småsur när du skriver att du beställde den för ett par veckor sedan. Det finns de som beställde i typ februari, mars som fortfarande inte fått sin.
Jag är iaf en av dom som är avundsjuk, beställde väl kanske i mars .
 
paul innergård skrev:
Nu blev nog en o annan lite småsur när du skriver att du beställde den för ett par veckor sedan. Det finns de som beställde i typ februari, mars som fortfarande inte fått sin.

IOFS, men den längsta väntetiden var väl innan leveranserna kom igång. Nu börjar ju leveranserna droppa in allt snabbare.

Själv är jag i nästan samma sits som Peter, beställde för några veckor sedan och väntar på leveransbesked i dagarna.
 
Hehe, hold your horses, gentlemen. Det fanns ingen kamera att hämta idag. Tydligen något strul med lagersaldo, leveranser etc.
Så det är bara till att fortsätta vänta.
 
Ok, men ingen annan som fått den då ?
Det är snart mitten av juli, jag börjar bli otålig.
Det är ju ingen som vet nåt.

Mina andra Canongrejer har anlänt, objektiv, blixt osv.Bara Mark 3:an som fattas innan man har gjort övergången mellan Nikon och Canon fullt ut.
 
Jag har inte fått min än, men jag vet inte om jag vågar berätta det, när den väl dyker upp heller. Jante kanske kommer och sparkar min rumpa då? ;)
 
Jag fick en testkamera igår. Fin sak, ska leka hela helgen med den. Först Landskrona-karnevalen och sedan STCC.
 
JoeCole skrev:
Okej.
Skriv som sagt var gärna när och vart ni beställde den.

Hos Canon Sverige AB, för 4 dagar sedan ;)
Bara synd att jag inte får behålla den ;)

Skämt å sido, spelar det någon roll? De som har beställt den, får den när de får den. Enligt Canon kom kamerorna till Sverige den 28:e maj, vet dock inte hur många.
 
Äntligen kom den!

Har precis fått min Canon EOS 1D Mark III, sitter fortfarande på laddning men är snart färdig att användas.

Beställde min från Dustin (ej Dusin Home) den 2007-06-05 så det har ju gått ganska fort ändå, men det känns som en evighet. När jag la orden var det 12st före mig och en av dom skulle ha 2st, så min plats var 14:e.

Hoppas fler få sina inom kort!

Mvh Mathias.
 
Ja, jag känner suget: efter 30 - 40.000 kronor för att kunna köpa Mark III:an alltså.

Ja, ibland önskar man att man vore miljonär - det första jag skulle göra då var att köpa en Mark III:a och ett värstingtele.

Säger som Martin Luther King en gång sa: " I have a dream "!!!!
 
Re: Äntligen kom den!

Guss skrev:
Har precis fått min Canon EOS 1D Mark III, sitter fortfarande på laddning men är snart färdig att användas.

Beställde min från Dustin (ej Dusin Home) den 2007-06-05 så det har ju gått ganska fort ändå, men det känns som en evighet. När jag la orden var det 12st före mig och en av dom skulle ha 2st, så min plats var 14:e.

Hoppas fler få sina inom kort!

Mvh Mathias.
Driver du med mig ?

Jag beställde väl nån månad innan.
Min ständiga otur har ännu en gång visat sig.
 
Samma här.
Fick min från Dustin Home igår.
Efter 2 månaders väntande.
Men får inte glugg föräns på måndag.
Gissa om det är tråkiga dagar med huset i knät utan glugg.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.