ANNONS
Annons

Myggbett ???

Produkter
(logga in för att koppla)

Drazil

Aktiv medlem
Var ute och fota imorse i Linköping i 15 minusgrader i en skog och kom hem med två kliande bett!! De ser ut som myggbett, liten uppsvullnad och ena sitter på insidan av låret. Är det möjligt??

Drazil skrev:
Var ute och fota imorse i Linköping i 15 minusgrader i en skog och kom hem med två kliande bett!! De ser ut som myggbett, liten uppsvullnad och ena sitter på insidan av låret. Är det möjligt??

Nej, det är inte möjligt.

Du kanske har ohyra i kläderna?
Vägglusen finns ltie överallt numera.

Re: Re: Myggbett ???

Dajo skrev:
Nej, det är inte möjligt.

Du kanske har ohyra i kläderna?
Vägglusen finns ltie överallt numera.

Tjadu, har ju inte haft några bett någon annan dag så verkar ju skumt i så fall. hmm

Re: Sommarklädsel?

fujicanon skrev:
Det är möjligt.....hadde du kortbykser???
frågar Erik

hehe Jag hade manchesterbyxor och varmt klädd för övrigt med vinterjacka osv. :)

Klättrade bl a i en gran så kanske något annat kan bitas?

Re: Re: Sommarklädsel?

Drazil skrev:
hehe Jag hade manchesterbyxor och varmt klädd för övrigt med vinterjacka osv. :)

hmmmm....manchesterbyxor; da är det nog nån engelsk innvandrad bagger :))
God bätt-ring. Erik

Re: Re: Sommarklädsel?

Drazil skrev:

Jag tror nästan att granen är den skyldiga.

När jag orienterar så får jag alltid "myggbettsliknande" prickar som kliar, vilket beror på alla barrträd man springer in i som sticker en. Enebuskar är ännu värre. Olika personer verkar dessutom olika känsliga.

Re: Re: Re: Sommarklädsel?

Diomedea skrev:
Jag tror nästan att granen är den skyldiga.

När jag orienterar så får jag alltid "myggbettsliknande" prickar som kliar, vilket beror på alla barrträd man springer in i som sticker en. Enebuskar är ännu värre. Olika personer verkar dessutom olika känsliga.

Där ser man! Låter mest troligt.

Jag tror att det är mäjligt.. för jag har sett många myggor (eller iafl ser de ut exakt som myggor) denna vintern.. (?) Detta är ju konstigt, dom brukar ju finnas på sommaren .. jag har försökt oskadliggöra alla jag har sett, för de vore ju jobbigt om det skulle utväcklas myggor som finns hela året runt..

ozki skrev:
Jag tror att det är mäjligt.. för jag har sett många myggor (eller iafl ser de ut exakt som myggor) denna vintern.. (?) Detta är ju konstigt, dom brukar ju finnas på sommaren .. jag har försökt oskadliggöra alla jag har sett, för de vore ju jobbigt om det skulle utväcklas myggor som finns hela året runt..
Vad är detta, en på fotosidan som slår ihjäl insekter utan att fota dem först! fy skäms:)
Du kan inte ta en bild på vintermyggorna och lägga upp?

Drazil skrev:

15 minusgrader i Linköping 1 april? Satt du i en frysbox då? Och myggorna, hade de fiberpäls på sig?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar