Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mycket väsen för ingenting?

Produkter
(logga in för att koppla)

Nw2

Avslutat medlemskap
Har under våren med LÅGT intresse följt "Robinsson" på tv.
Där man bla har sett "Emma Andersson" göra sig känd för sina Silikontuttar och smala kropp.

Nu under senhösten så har det blivit en nyhet att "Robinsson Emma" skulle vika ut sig i Tidningen café.Officiellt för att det är ett led i hennes "marknadsföring".
Kvinnororganisationer har protesterat och det har "hausats upp" till en orimlig nivå.
Många av mina närmaste har gått och väntat på dagen det nya numret skulle komma ut.
Det gjorde det, och besvikelsen är stor.

Vad man finner i numret är ett par halvtaskiga bilder tagna på ett 2* hotellrum i Marocko, som ser ut att vara fotograferade med en Yashica Pocketkamera från 1979........

Är det bara jag som tycker att "det var mycket väsen för ingenting" ?

Vad tycker ni ? Har Cafe´ tappat greppet?
Var det bättre förr ?
Motsvarade bilderna av Emma era förväntningar?

God Fortsättning på er alla !!!!

Niklas Wibom
Fotograf med Magsår
www.modell.just.nu

Sorry, Niklas, jag läser inte Café. Vill ändå passa på att önska dig och alla andra ett riktigt

GOTT NYTT FOTOÅR!

Må alla era fotodrömmar gå i uppfyllelse.
Mvh/Acke:)

kermodei skrev:
Har under våren med LÅGT intresse följt "Robinsson" på tv.
Där man bla har sett "Emma Andersson" göra sig känd för sina Silikontuttar och smala kropp.

Nu under senhösten så har det blivit en nyhet att "Robinsson Emma" skulle vika ut sig i Tidningen café.Officiellt för att det är ett led i hennes "marknadsföring".
Kvinnororganisationer har protesterat och det har "hausats upp" till en orimlig nivå.
Många av mina närmaste har gått och väntat på dagen det nya numret skulle komma ut.
Det gjorde det, och besvikelsen är stor.

Vad man finner i numret är ett par halvtaskiga bilder tagna på ett 2* hotellrum i Marocko, som ser ut att vara fotograferade med en Yashica Pocketkamera från 1979........

Är det bara jag som tycker att "det var mycket väsen för ingenting" ?

Vad tycker ni ? Har Cafe´ tappat greppet?
Var det bättre förr ?
Motsvarade bilderna av Emma era förväntningar?

God Fortsättning på er alla !!!!

Niklas Wibom
Fotograf med Magsår
www.modell.just.nu

Yashica gjorde en svinbra modell med carl zeis optik!!! Finns många tidningar i UK som anvönder sig av sådana bilder för att det är lite "annorlunda"... vilket jag tycker är bra... skönt med lite mångfald...

Tyckte bilderna var skit.
Så knappt att den var emma.
Sen kan undra fan tycka köpta bröst är snygga?
Ser ut två stycken trafikkonor.

Jag har aldrig läst Cafe, men har ett hum om hur den tidning är.
Och min mening är att om man köper en sådan tidning får man räkna med att kvalitén på grejorna i den inte är det man borde förvänta sig.

Cafe

När jag läste inlägget:

Och min mening är att om man köper en sådan tidning får man räkna med att kvalitén på grejorna i den inte är det man borde förvänta sig.

Reagerade jag starkt. det tog ett tag innnan jag kom på vad det var. (detta är baserad på mitt personliga sätt att tolka text och kan vara helt fel)
Att kritisera någonting utan att ha läst och satt sig in, är enligt mig fel. Att dessutom fördöma någon för att han/hon ( det finns också tjejer som köpre cafe) köper tidningen anser jag vara ännu mer fel. Att anse att en tiding som marknadsförs med hjälp av bilder på "vackra" kvinnor skulle hålla låg kvalitet på grund av just det anser jag gammalt och förgånget. Ungefär som att journalister som skriver för mindre tidningar är sämre bara för att de skriver för en liten tidning.

"Att kritisera någonting utan att ha läst och satt sig in, är enligt mig fel."

då tycker du det är fel att kritisera knark om man inte provat?
själv håller jag med linus fast med lite mer "radikala" åsikter. tycker att cafe, med sina "kvinno-utvik" är ganska förnedrande,
inte bara för kvinnorna som viker ut sig utan även för de (förmodligen mest män) som "läser".

att sedan som calle skämta om det är ganska lågt.
ta inte alldeles för illa upp calle, jag vet inte hur allvarlig du var plus att det är fredagkväll och jag kom precis hem, med allt vad det innebär...;/

misstag mig nu inte alltförgrovt, självklart tycker jag om att se nakna kvinnokroppar - men att ta betalt för det? nej tack...

"Kvinnororganisationer har protesterat och det har "hausats upp" till en orimlig nivå."

vadå kvinno-organisationer?
feminister antar jag att du egentligen menar och det borde varenda människa med nått bakom pannbenet vara!!

PS. jag vet; jag borde hålla mig borta om jag inte är nykter men jag tror att jag står för det mesta;D

att sedan som calle skämta om det är ganska lågt.
Det här tecknet
:)
som jag använde betyder att man är ironisk/skojar. Sen kan ju begreppet "lågt" tillämpas på olika sätt vad gäller Café.
Man kan skoja om det mesta, framför allt Café... Som det gamla talesättet lyder: "Drar man ett skämt om en nål, är det alltid nån enögd jäkel som tar åt sig".
PS. jag vet; jag borde hålla mig borta om jag inte är nykter men jag tror att jag står för det mesta;D
Jag har oxå tagit mig en jäkel eller tre ikväll...! Det är bara onyktra och barn som talar sanning. Skål!

såhär lite längre fram på morgonen då det börjar klarna lite smått märker jag att det var lite väl "dumt" uttryckt calle:) (av mig)

självklart måste man få skoja om det mesta, men jag vet själv att bara i min bekantskapskrets ligger det mer än man kan drömma mardrömmar om bakom många uttalanden kring t.ex. tidningar som café...

oj vad klockan blev mycket.. godnatt

88kr för en 6:a white russian???
jag som knappt betalat mer för mitt "dyraste" objektiv!!

till mettemarit

Jag tänker inte ge mig in i knark diskussionen. Jag är inte insatt vet inget om det.
Däremot om jag skulle ge mig in i diskussionen så skulel jag ta reda på fakta, kolla upp vad det har för effekter och så vidare.

Om det gäller en tidning skulle jag iaf läsa ett nummer av den......

cafe bilder

att komma med resonemang som att man inte får t.ex. kritisera knark för att man inte har knarkat o dylikt är man ju lite less på , men att kritisera en tidning utan att läst den ä förjävla lågt! o denna feminist grej!!! jag tycker att alla ska ha samma lön men det verkar att vill vissa tjejer vika ut sig så verkar det som vissa mer "aggressiva" feminister vill förbjuda dom och då är det lite snett. Cafe bilderna var lite ojämna tycker jag, några var ok men inte alla men kommentaren "vad förväntade du dig?" kan ju dra o studsa för det var länge sen jag tyckte det var DÅLIGA bilder i cafe:)

"att kritisera en tidning utan att läst den ä förjävla lågt!"
"Om det gäller en tidning skulle jag iaf läsa ett nummer av den......"

när det gäller tidningar som cafe tycker jag inte man behöver läsa ett nummer, det räcker att se på omslagen. däremot HAR jag kollat i cafe. visserligen var det x antal årsedan.

tidningen isig kanske är jättebra, jag är inte så intresserad av sport o bilar, kanske minns fel men är det inte sånt som det skrivs om? "grabbiga" saker?
däremot är tidningen rejält urusel med sina "utvik" och objektifieranden.
nu är väl de flesta såpass kloka att de inte ser kvinnor som bara kroppar att titta på bara för att de "läser" cafe men ändå...

Mesta av min research kommer ifrån Cafe... läser inte tidningen men kollar på bilderna... Gör det med dom flesta tidningar faktiskt...

Jag är en bildtittare och bokläsare :)

Inte alls dåliga bilder... bra bilder :)

Niklas - man ska inte kasta sten i glashus
följer man länken till din sida möts av en modell som stämmer rätt bra med ovanstående beskrivning. Emma hade ju i alla fall varit med i Robinson och hade kanske inte hunnit käka upp sig ordentligt...

Sen gick jag in på Cafés hemsida och tittade på några andra kända damer och kan väl inte påstå att jag blev särskilt imponerad av bilderna. Så att Emma blivit styvmoderligt behandlad kan jag inte heller hålla med om.

Men en kul reflektion är att man förstod att Emma gjort sitt i Robinsson när hon veks ut i Café. Man kan säga att omröstningen inte var särskilt spännande den lördagen. Om man nu tycker det över huvudtaget. Och det gör jag.

Själva programmet är Ok - men medicirkusen runt det är vämjelig och värst är knappast Café utan våra största kvällstidningar som fyller två-tre löp per vecka med "Robinsonnyheter".

Håll dig till ämnet

Jag vill främst rikta detta svar till Herr Rolf Sjöberg,men även till andra som inte kommer nämnas vid namn.

Rolf, du gör mig förbannad !!!

Orsaken är detta:

följer man länken till din sida möts av en modell som stämmer rätt bra med ovanstående beskrivning. Emma hade ju i alla fall varit med i Robinson och hade kanske inte hunnit käka upp sig ordentligt...

Kvinnan på framsidan av min Agentur heter Michaela Ericsson, och är en "Pro" Modell och den mest populära modellen på min agentur.
Har jobbar med "Mikkan" ett flertal gånger och det är en bästa modell jag någonsin jobbat med.
Hon VET till skillnad från många andra hur man skall agera framför kameran, och det gör kunder nöjda.Mikkan är en underbar tjej såväl privat som på jobb, och det tycker även de kunder som anlitat henne bla Sportguiden med flera.

Jag ber att få citera "Greven":

"Att kritisera någonting utan att ha läst och satt sig in, är enligt mig fel."

Du känner inte Mikkan och då tycker jag att du skall behålla dina kommentarer för dig själv !!!!

Vill för övrigt tillägga att de bilder som finnes på www.cafe.se skiljer sig från de som är i pappersverionen.
(Ni som läst pappersversionen förstår vad jag menar)

Om det är NÅGON som har personlig kritik till mig är ni välkomna att göra detta
på min e-mail : [email protected]

Och en sista sak:

Jag har fått antydningar, via E-mail om att Fotograf Helena Karlsson (medlem på fotosidan) och jag har ett (sexuellt) förhållande.Detta är inte sant.
Helena Karlsson är en underbar vän/kollega som jag beundrar mycket pga hennes underbara humor, fotografiska talang och fina sättet hon skrattar på.Vi har inget förhållande.

God Jul !!!!

Niklas Wibom
"Trött på fotografiska Fördomar"
:cool:

Ps. Jag är utbildad Trädgårdsmästare på Hvilans Trädgårdsskola under ett par år på 90-talet , så kasta sten i glashus gör jag aldrig.Ds.

Re: Cafe

greven skrev:
När jag läste inlägget:

Reagerade jag starkt. det tog ett tag innnan jag kom på vad det var. (detta är baserad på mitt personliga sätt att tolka text och kan vara helt fel)
Att kritisera någonting utan att ha läst och satt sig in, är enligt mig fel. Att dessutom fördöma någon för att han/hon ( det finns också tjejer som köpre cafe) köper tidningen anser jag vara ännu mer fel.
Jag har som sagt inte bläddrat i Cafe men jag har sett framsidan och jag har kollat i Cafe sport.
Jag anser Cafe vara en lika kvalitativ tidskrift som en exempelvis Expressen är som nyhetsmedium.

Att anse att en tiding som marknadsförs med hjälp av bilder på "vackra" kvinnor skulle hålla låg kvalitet på grund av just det anser jag gammalt och förgånget. Ungefär som att journalister som skriver för mindre tidningar är sämre bara för att de skriver för en liten tidning.

Jag tycker inte att den typen av tidningar är dåliga på grund av att de visar "vackra kvinnor" som du uttrycker det, utan på formen, eller sättet det presenterar bilderna.

Niklas!
Som man ropar i skogen får man svar. Men jag har absolut inget emot dig eller modellen som pryder din hemsida - tvärtom. Tyckte bara att du var taskig mot Robinson-Emma.
Själv tycker jag att hon är snygg och pryder omslaget till Café med den äran.
Rolf S.

Pollenallergiker....

...så därför fick jag sluta som trädgårdsmästare.
Därav ropar jag inte i skogen.

Vad är det för uttryck ???!!!

Jag var INTE taskig mot Emma, däremot var du oförskämd gentemot Mikkan , vilken du inte hade rätt till att vara.

Min åsikt var om Emma´s bilder i Cafe, inte om Frk Emma själv.

Min åsikt om dig, skulle jag gärna vilja uttrycka, men då får jag bara ännu ett "kärleksbrev från Adm. Elmfeldt...............

Mvh

Niklas Wibom
Fotograf

Re: Håll dig till ämnet

kermodei skrev:

Jag har fått antydningar, via E-mail om att Fotograf Helena Karlsson (medlem på fotosidan) och jag har ett (sexuellt) förhållande.Detta är inte sant.
Helena Karlsson är en underbar vän/kollega som jag beundrar mycket pga hennes underbara humor, fotografiska talang och fina sättet hon skrattar på.Vi har inget förhållande.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar