Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mycket snabb hjälp, snälla!

Produkter
(logga in för att koppla)
Billigaste med M-läge som jag kan komma på är nog Canon A510. Men den kostar väl runt en 1700-1800kr iaf,tror jag.
Sen finns det kanske nån modell som jag missat...
 
Kenneth Eriksson (jkene) skrev:
Ska du ha M-läge måste du upp i pris.
_________________________________________________

OK, bra att veta.
 
M-läge? Kommer din far att använda det? Du kanske skall analysera slutanvändaren en smula.

Mina föräldrar blev "digitala" för ett tag sedan och jag tror inte de skulle komma så långt att använda något manuellt läge på ett bra tag (om någonsin). De är fulla av entusiasm av det digitala flödet sin mycket enkla kamera till trots och varför skall man låta skriva ut bilder när det blir så jättebra visningar på TV? Låga krav alltså, det viktigaste var nog att den inte var för liten för pappas händer.

Om din far behöver M nu så får du nog gå upp till en Canon A510. Om han behöver det senare så har du kommande presenter säkrade!
 
Peter Forsberg (pefo) skrev:
...Om han behöver det senare så har du kommande presenter säkrade!
_________________________________________________

Precis :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.