zoomzoom
Aktiv medlem
När man ser en sån här annons:
http://www.blocket.se/vasterbotten/Nikon_D90_25682361.htm?ca=2&w=1
... så blir jag bara arg. Jag menar ingen kan sälja en helt ny D90 med sigma 18-200 objektiv för 4500kr. Bilden visar dessutom kartongen till ett nikon 70-300 objektiv. Enligt annonsen finns kameran i lycksele som är en liten håla mitt i västerbottens inland dit annonsören troligen räknat ut att ingen bemödar sig att åka för att hämta kameran och uppmanar köparen att sätta in pengarna på ett konto. Någon kamera kommer givetvis inte att skickas.
Fråga: Är jag cynisk?
Själv bor jag bara 13 mil från lycksele och är rätt sugen på att åka dit och hämta, men jag antar att man inte får det.
Annonsen lär ju försvinna ganska snabbt så jag klipper in texten här:
Säljer nu min helt nya och använda Nikon D90 med tillhörande utrustning till ett bra pris!
Allt är ouppackat och ligger kvar i sina respektive förpackningar.
Det som ingår i paketet är alltså:
Nikon D90-hus
Sigma 18-200/3.5-6.3 DC OS HSM - objektiv
UV-filter passande ovanstående objektiv
4GB's High Performance SDHC-minneskort
16GB's High Performance SDHC-minneskort
Skickar alltihop med Posten Rek.
Pengarna skickas till mitt konto.
http://www.blocket.se/vasterbotten/Nikon_D90_25682361.htm?ca=2&w=1
... så blir jag bara arg. Jag menar ingen kan sälja en helt ny D90 med sigma 18-200 objektiv för 4500kr. Bilden visar dessutom kartongen till ett nikon 70-300 objektiv. Enligt annonsen finns kameran i lycksele som är en liten håla mitt i västerbottens inland dit annonsören troligen räknat ut att ingen bemödar sig att åka för att hämta kameran och uppmanar köparen att sätta in pengarna på ett konto. Någon kamera kommer givetvis inte att skickas.
Fråga: Är jag cynisk?
Själv bor jag bara 13 mil från lycksele och är rätt sugen på att åka dit och hämta, men jag antar att man inte får det.
Annonsen lär ju försvinna ganska snabbt så jag klipper in texten här:
Säljer nu min helt nya och använda Nikon D90 med tillhörande utrustning till ett bra pris!
Allt är ouppackat och ligger kvar i sina respektive förpackningar.
Det som ingår i paketet är alltså:
Nikon D90-hus
Sigma 18-200/3.5-6.3 DC OS HSM - objektiv
UV-filter passande ovanstående objektiv
4GB's High Performance SDHC-minneskort
16GB's High Performance SDHC-minneskort
Skickar alltihop med Posten Rek.
Pengarna skickas till mitt konto.