Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Multiexponering med D70?

Produkter
(logga in för att koppla)

roninen

Aktiv medlem
kanske är en dum fråga men, går det att multiexponera på DSLR:er? typ min D70? ellre går de bara på analoga kameror? i så fall hur gör man? har slarvat bort min manual så jag har itne möjligheten o kolla om det går och hur man i så fall gör

/robin
 
Har inte provat själv, men antagligen behövs inte funktionen. Ta två bilder som vanligt och lägg ihop dom i ett bildbehandlingsprogram.
 
Finns ju en liten variant att prova, har man en blixt som kan göra en "repeat" tex Nikons SB800 kan man lägga flera blixtar i samma exponering och kan få ganska läckra "flerexponeringar".
 
Den enda digitala systemkamera jag känner till som har multiexponering på programmet är Fuji S2.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.