Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
multiblitz eller elinchrome?
- Trådstartare kate
- Start datum
wsaar
Aktiv medlem
Kör själv med några riktigt gamla Multiblitz blixtar så hållbarheten är det nog inget fel på Den observation jag gjort av systemet är att det finns klart fler ställen som säljer Elinchrom-tillbehör och det är klart lättare att få tag på billiga pirattillbehör till Elinchrom i Sverige. Beställde själv en Walimexoctobox med Multiblitzfattning från Tyskland men det saknades delar och att hålla på strula med tyska firmor är inte kul... hade gärna beställt den från Kaffebrus som också säljer dem, men endast i Bowens- och Elinchrom-fattning.
Madeco verkar vara enda svenska butiken som säljer Multiblitz men deras prislista på webben skvallrar å andra sidan om att det finns väldigt mycket ljusmodifierare till systemet, men då ska man ha råd att handla deras orginalprylar eller Photoflexprylar med Multiblitzadapter. Jag ser också att de annonserar att Multiblitz kommer med batteriaggregat snart.
För mig känns dock Bowens Espirit Gemini blixtar som det mest lockande alternativet om jag skaffar nya blixtar eftersom de går att köra både på nät- och batteridrift och eftersom tillbehörsutbudet och stödet hos pirattillverkare verkar bra (men jag har ingen personlig erfarenhet från att använda dem).
Madeco verkar vara enda svenska butiken som säljer Multiblitz men deras prislista på webben skvallrar å andra sidan om att det finns väldigt mycket ljusmodifierare till systemet, men då ska man ha råd att handla deras orginalprylar eller Photoflexprylar med Multiblitzadapter. Jag ser också att de annonserar att Multiblitz kommer med batteriaggregat snart.
För mig känns dock Bowens Espirit Gemini blixtar som det mest lockande alternativet om jag skaffar nya blixtar eftersom de går att köra både på nät- och batteridrift och eftersom tillbehörsutbudet och stödet hos pirattillverkare verkar bra (men jag har ingen personlig erfarenhet från att använda dem).
Johan Okker
Aktiv medlem
Cap&Design Proffsfoto hade en genomgång av olika blixtsystem. Den kan vara värd att titta på.
RX-seriens blixtar har en kort och bra brinntid.
Bowens Gemini kan som Will skriver drivas med batteri och det kan ju vara ett plus.
RX-seriens blixtar har en kort och bra brinntid.
Bowens Gemini kan som Will skriver drivas med batteri och det kan ju vara ett plus.
Johan Okker
Aktiv medlem
Kvalitet är så subjektivt att det egentligen bara är du som kan säga om det är bra grejer eller inte.