chralm
Aktiv medlem
Microsoft har en tjänst där man kan lägga upp bilder. Men i licensavtalet står det.
Kan någon tolka? (och ååäö var borta redan då jag klipte texten från MS).
Avhänder jag mig i princip rättigheterna till mina egna bilder genom att läga dem på deras tjänst?
Christian
Du kan ha givits mjlighet att skicka in material fr anvndning i samband med Tjnsten. Vi gr inget ansprk p gandertt till det material du anslr eller p annat stt tillhandahller (inklusive feedback) relaterat till Tjnsten (kallat "inskickat material"). Genom att ansl eller p annat stt tillgngliggra det inskickade materialet, medger du dock att allmnheten har rtt att anvnda, kopiera, distribuera, visa och ndra det inskickade materialet i anslutning till Tjnsten, samt att publicera ditt namn i samband med det inskickade materialet. Du ger ven allmnheten rtt att verlta ovanstende rttigheter till andra personer. Detta avsnitt gller endast juridiskt material och gller endast i den utstrckning som anvndningen och publiceringen av sdant juridiskt material inte strider mot gllande lagstiftning. Ingen ersttning utgr fr det inskickade materialet. Vi kan vgra att verfra det inskickade materialet och har rtt att nr som helst avlgsna materialet. Betrffande allt inskickat material, krvs att du innehar samtliga rttigheter som behvs fr att kunna medge den anvndning som nmns i detta avsnitt.
Kan någon tolka? (och ååäö var borta redan då jag klipte texten från MS).
Avhänder jag mig i princip rättigheterna till mina egna bilder genom att läga dem på deras tjänst?
Christian