Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Motocross, vilket objektiv?

Produkter
(logga in för att koppla)

Sandraji

Ny medlem
Hej! Jag har fått upp intresset till att börja fota motocross. Jag äger kamerahuset Nikon D5100 och en blixt SB-910. Jag har inte direkt något objektiv som passar för att fota action. Min fråga är:

Vilket objektiv rekommenderar ni för att fota riktigt bra bilder med?
Tror ni mitt kamerahus är bra nog för att orka med objektivet och action?
Hur ska jag tänka när det gäller manuell fotografering när jag är ute på banan och fotar?

Mvh!

Hej! Jag har fått upp intresset till att börja fota motocross. Jag äger kamerahuset Nikon D5100 och en blixt SB-910. Jag har inte direkt något objektiv som passar för att fota action. Min fråga är:

Vilket objektiv rekommenderar ni för att fota riktigt bra bilder med?
Tror ni mitt kamerahus är bra nog för att orka med objektivet och action?
Hur ska jag tänka när det gäller manuell fotografering när jag är ute på banan och fotar?

Mvh!
Ett 70-200 2.8 med bildstabilisator, antingen sigmas eller nikons beroende på budget.
Ditt hus funkar för motocross, jag använder det och det funkar bra, men såklart att 4 bilder/s och en liten buffert gör det inte lika roligt, men det funkar absolut! Jag har dock sålt mitt nu och ska uppgradera mig till en D7100, D7200 eller en D700. Men D5100 funkade bra för mig ändå!
Slutartiden får du ställa lite grann beroende på hur du vill ha bilden, jag brukar köra på S så ställer jag in den slutartiden jag vill ha samt iso så får den fixa bländaren själv!

Ett 700-200 2.8 med bildstabilisator, antingen sigmas eller nikons beroende på budget.
Ditt hus funkar för motocross, jag använder det och det funkar bra, men såklart att 4 bilder/s och en liten buffert gör det inte lika roligt, men det funkar absolut!
Slutartiden får du ställa lite grann beroende på hur du vill ha bilden, jag brukar köra på S så ställer jag in den slutartiden jag vill ha samt iso så får den fixa bländaren själv!

Vad bra! Tack så mycket för hjälpen!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar